fredag 21 mars 2014

Are your firearms kept safe?

Wohhhooooo, äntligen Fredag - yeah yeah who cares liksom, jag har ju lyxen att vara ledig varje dag ;)  I dag var det plusgrader och sol, hallelulja, det finns hopp om livet - faktum är att jag nästan börjar bli rädd för våren, vet inte hur man reagerar liksom - jag kanske  blir så överväldigade så jag blir alldeles tossig, har ju inte sett en grön gräsmatta på fyra månader!!!!

Hur som helst så bytte vi ju hälsoförsäkring med i och med att Erik bytte jobb. Och den försäkringen vi bytte till kräver att man göra en hälsoundersökning och tar en massa blod prover för att få en lägre självrisk. Jag fullkomligt hatar att göra denna typ av undersökningar ,,, bara att väga mig när jag vet att jag blivit chubby är en plåga, men okay, kanske börjar gå neråt, och mitt BMI ligger i alla fall på 22, så det finns hopp ;)

Sen är de ju så grymt nyfikna och ska veta allt om ens hälsa, (fick frågan om jag hade klimakterisymptom hahahahahahaha - måste ju vara över tio år kvar tills dess, minst!), alla sjukdomar man haft, alla vaccinationer,  vad man äter och dricker, vem man bor med, hur man bor, om man har brandvarnare, om man har brandalarm ...Tänkte att vårt brandalrm tjuter ju titt som tätt, de är på något vis serikopplat med alla andras och när det blir för kallt går det i gång automatiskt - så jag kryssade i ja rutan. Gissa om jag blev förvånad när läkaren sen frågade " Do you have your firearms in a safe place?" Jag : "Whatttttt, firearms? nononono, aj häjt gans, we don't have any weapons ,,,," Så lätt är det att läsa fel på firearms och fire alarm :) hahaha. För hur gärna Erik än vill så kommer vi aldrig att skaffa några vapen - OM det inte är så att vi flyttar ut på landet bland massa vilda djur som attackerar människor, men den risken är liten :)
Är det någon som vet varför läkaren lyser in i nosen på en vid en hälsoundersökning förresten? Tänkte fråga men  blev lite chockad :)

2 kommentarer:

  1. Nä här blir det inga firearms heller även om Eric nog skulle vilja. Aldrig i livet säger ja! Hmmm jag tror de brukar lysa i både öron, näsa och mun för att det hör ihop på nåt sätt haha. Jag vet inte. Har själv fått lyst upp i nosen :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Näää, vapen leder sällan till något gott.

      Jag vet at tman kan ha vax i öronen eller andra problem, och i halsen händer en del infektioner mm, men i näsan liksom - snorbusar ;) ?

      Kram

      Radera