fredag 14 mars 2014

En väldigt anspråkslös Fredagsmiddag :)

Det blev ingen Fredags tacos ikväll :) I stället blev det fläskkotletter panerade i mandelmjöl och parmesan, rostade rotfrukter, broccoli och tzatziki. Detta åt jag även i till lunch i dag och middag i går. 

Jag råkade laga åtta fläskottletter och ett berg med grönsaker till middag i går, vet inte riktigt hur jag tänkte,,, Men saken är att Eriks arbetskamrater har börjat granska och kommentera hans matlådor - dock på ett positivt vis, om han ibland inte har mat med sig så skrattar de rått åt honom och drar något elakt skämt om att han bor i en hundgård hahaha. Så jag har sista tiden känt mig manad att laga riktig mat åt honom till middag som han sen kan ta med i matlåda dagen därpå ;)  ,,, men det kommer dröja hundra år tills det blir fläskottler igen.


3 kommentarer:

  1. Ser riktigt gott ut. Här hemma får Eric bara mackor i alla dess former i matlådan. Inte på grund av att jag inte för tillräckligt med middag så det blir över utan han vill ha det. Han vill dock att jag ska variera mig med mackorna vilket är lättare sagt än gjort. Speciellt som man kommer från Sverige då en skiva skinka och smör är tillräckligt liksom haha.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du får lägga gårdagens middag på mackan ;) då blir det variation hahaha :)

      Radera