torsdag 13 mars 2014

Flodhäst- selfie och husspöket




Jag brukar skoja med Erik om att jag ser lite ut som en flodhäst när jag vaknar :) 

Sen här om dagen så lekte jag lite med mobilen och tog detta foto av mig själv som jag lade ett svart vitt filter på.  Och som synes så har jag ju flodhästminen där, vilket jag tyckte var lite roligt och skickade bilden till Erik (via iphonen.)  

Sen på kvällen många timmar senare kom Erik att tänka på bilden och skrattade lite åt jag tycker jag ser precis ut som en flodhäst ;) 

Precis efter att han skämtat om detta kommer ett sms på min mobil ... jag får ett meddelande från min iphone om att denna flodhästbild inte kommit fram när jag skickade den massor timmar tidigare, ?!?! bara att den har kommit fram och jag har skickat massa sms efter den också som alla kommimt fram :)  

Lite märkligt sammanträffande kan man ju tycka ...                                                             

Och kanske hade jag inte fäst så mycket vikt vid detta om det inte varit så att min mobil de senaste månaderna har haft lite märkliga saker för sig .... Inte så märkvärdigt kanske, men den har en tendens att ramla ner i golvet av sig själv - spelar ingen roll om den ligger mitt på ett bord eller i en fåtölj.

I början fäste jag ingen vikt vid det eftersom den är hal då jag inte har något skal på den. Men efter ett tag kommenterade till och med Erik att det var märkligt att den ramlade i golvet jämt, speciellt när den låg mitt på ett träbord .... och visst soffan och fåtöljen är hal, men lite konstigt att den förflyttar sig flera dm i bland, flera gånger i veckan, ibland flera gånger om dagen. Och den ramlar aldrig när vi ser, utan man hittar den på golvet eller hör en duns ...  Ingen aning om detta är naturligt eller inte, eller om det är vad man kan förvänta sig av en Iphone ,,, ?! Men jag tycker det är lite spännande i alla fall :) ... Erik däremot tycker att jag är fånig ;) 


5 kommentarer:

  1. Haha what? I så fall en väldigt söt flodhäst :)

    OMG, jag hade crapt my pants! Jag är som lilla nasse i Nalle Puh - så fort något inte är som det ska här hemma så tänker jag direkt att det måste vara ett spöke eller liknande som gjort detta vilket M tycker är hilarious. Att det är det första jag tänker och inte att det måste finnas en logisk mer naturlig förklaring till det hela. Dessutom har det nästan alla gånger varit han som stökat omkring :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, tack ;) Ja det finns nog en logisk förklaring till mycket ... men ibland får man liksom inte ihop det ;) ,,, hehe, M är väl oxå ingenjör :) !? ... de är inte direkt kända för att vara de mest spirituella ;)

      Radera
    2. Ja precis, och han är en typisk sådan. Väldigt logisk och "scientistsisk", går på enbart fakta. Han tycker bara jag tramsar när pratar om övernaturliga & spirituella saker :D

      Radera
  2. Hahaha nej du ser verkligen inte ut som en flodhäst. Jättefin verkligen. Jag själv ser ut som en groda eller något liknande när jag vaknar. Not à pretty sight! Åhhhh tänk om ni har ett telefonspöke. Spännande! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hahah, du ser INTE ut som en groda, men söt liknelse. Jag ser ut som en flodhäst på morgonen, en sån där nyfödd som knappt får upp ögonen ... vågar tyvärr inte lägga ut någon bild ;)

      Ja, telefonspöke måste det ju vara så klart, inte husspöke ;)

      Radera