tisdag 27 maj 2014

We did it!

Okay gott folk! Nu har vi gjort det - we've closed the deal - vi har köpt hus!

... känns så jäkla bra :) Vi har hittat ett fantastiskt hus osm vi älskar och som ligger i Ann Arbor! Äntligen kan vi lämna den här hålan och börja leva på allvar igen :)

...faktum var att vi för många veckor sedan hittade drömhuset! ... minns ni att jag skaffade mäklare och bankkontakt ... sen tog vi en dag och kollade fyra hus varav inget var perfekt! MEN precis när jag började misströsta i slutet av veckan efter vi hade kollat husen eftersom marknaden var knaper och det började kännas hopplöst ... Så hittad jag ett hus som var allt jag önskade mig :) ... och det lustiga var att medan jag kollade på hust online och mitt hjärta buktade allt fortare så kom ett email från vår mäklare som undrade om det huset han just varit och tittat på och filmat åt oss kunde vara något ... hahaha, ni kan ju gissa vilket hus det rörde sig om :)  ... två dagar senare hade vi lagt ett bud som blev accepterat ,,, and the rest is history ;) Kan ju även passa på att nämna att jag för ett par år sedan gjorde ett lite fjantigt inlägg om att jag "hade flyttat ut på landet" och fotade en åker  ;) ... det lustiga är att denna åker ligger ett par minuters promenadavstånd från huset vi just köpt :)!!!! Creepy or what!!!!

Hur som helst - jag är minst sagt lycklig över detta :)

7 kommentarer:

  1. Photos or it didn't happen! Grattis!

    SvaraRadera
    Svar
    1. TACK! Foton kommer - sen! Vi hyr ju tillbaka huset till ägarna några veckor till!

      Radera
  2. Hi

    My name is Emma and we are interested in advertising on your website. We are providing consular service to Australia. Could you please contact me by email and include the URL of your blog?

    Looking forward to hearing from you.

    Best regards
    Emma White
    msemmawhite89@gmail.com

    SvaraRadera
  3. Åh grattis! Vill se bilder nu! :D

    SvaraRadera
  4. Wiiihooo, stort grattis!!!!! :D

    SvaraRadera