onsdag 25 juni 2014

Att vara husägare ....

Hahahahaha, ja, faktum är att vi undrar vad sjutton vi gett oss in på!?!?! :) 
Nääää, så illa är det väl kanske inte, men just nu är jag så trött på att städa och måla tråkiga saker så jag kan kräkas .... 

För en och en halv vecka sen började vi städa tråkiga saker... och jag är inte klar än! I går gjorde jag rent de sista heltäckningsmattorna, och ALLT tar så jäkla mycket mer tid än vad jag tror! I dag har jag ansat buskarna utanför garaget som repat bilarna när vi backar ut ,,, sen målade jag en garderob och spacklade och slipade de andra ... Det finns inte en enda vägg, garderob, dörrlist eller fönsterkarm som inte behöver målas. Vi har kartonger överallt och har inte ställt in grejorna där de ska vara på grund av blöta mattor eller färg som torkar. Men det är okay, det får ta sin tid!

Flytten gick bra och smidigt, vi hade en hel del hjälp och jag kunde med gott samvete fokusera på att börja städa ur Canton lägenheten. Nu städade vi den hyfsat noga eftersom vi hyr ut den i andra hand och man vill inte lämna något skitigt efter sig då. Sen tror jag vi bara behöver grovstäda, så räknar inte med att lägga mer tid på den lägenheten förhoppningsvis! 

Huset borde man kanske så här i efterhand ha fått flyttstädat profesionellt, men eftersom vi hellre lägger pengarna på något annat och jag inte jobbar så kändes det ju smidigt att jag gör det hahahaha! Och jag har nu skrubbat varenda yta i huset - nästan. Inte taket dock förr det är knottrigt. 


Har målat garderoben, men först ska den spacklas, slipas, tvättas, maskeras - och sen kan man måla, snacka om att allt tar tid, och är man lika noggrann som vissa andra så tar det ännu mer tid ... 



Men det mysiga med hus är att vi nu äntligen kan grilla:) :) och idag invigdes vår fina Weber grill! 



7 kommentarer:

  1. Längtar efter att få se fler bilder när ni börjat komma i ordning! Sjukt imponerad över att ni gör allt själv. En annan skulle ha hyrt in nån på direkten...eller flyttat in i något som det inte behövdes göra någonting i ;) Lycka till och kom ihåg att drick lite vin in i mellan! Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hahaha, de bilderna lär dröja hahaha ;) ... ja du, det där med att hyra in är nog inte dumt alls ... ;) Kram

      Radera
  2. Bra jobbat! :) Skönt när det blir klart men jobbigt under tiden men det kommer vara värt mödan och slitet när det är fint och iordning :) Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja så är det säkert, bara att det blev ite av en chock att se hur lång tid allt tar och hur mycket det finns att göra ... men visst kommer det bli snyggt och underbart när det är klart :)

      Radera
  3. Vad duktig du är. Det kommer bli superbra till slut. Och vilken fin och mysig bakgård ni har där. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. hahaha, tack ;) Hoppas jag inte får ångra det vi gett oss in i ;) ,,, men nää det ska nog gå bra, det är ju mest målning och småfix, har varit med om värre ;) Bakgården är lummig och mysig, imorgon ska gräset klippas :) Kram

      Radera
    2. Ja precis. Det får ta den tid det tar :)

      Radera