fredag 27 juni 2014

What a mess ...

Efter att tagit ledigt i går och stuckigt i väg och lunchat och hängt med en kompis så fortsatte det roliga i dag :) Målade klart garderoberna och sedan tvätta heltäckningsmattorna inne i garderoberna. 
När jag nästan var klart så tog färgen slut, bara att byta om, fixa sig och dra och köpa mer färg. 

Huset är fortfarande extremt rörigt och ofixat - herregud vad allt tar tid!! MEN nu har Erik semester i 9 dagar så nu hoppas jag att det händer lite mer :) Vi ska plocka bort och ställa undan så mycket som möjligt och börja måla huset invändigt!!! Tror det kommer kännas lite mer som att vi är på gång då! 
... blir dock lite nervös över allt som Erik sitter och klickar hem och säger att man behöver för ett hus ;) 


Det gula och det röda ska bort och vi satsar på en
genomgående färg och fondväggar! 

7 kommentarer:

  1. Men du, hur tvättar du heltäckningsmattorna? Har du en sådan där steamer? Håller helt med om en genomgående färg. Det hade jag också gjort. Haha så han sitter bara och handlar på internet?! Så kul!

    SvaraRadera
  2. Vi köpte en mattvätt,,, den ångar inte, bara tvättar, ser ut som en amerikansk dammsugare fast man kör med vatten istället, funkar superbra och vattnet är alldeles svart och äckligt när man är klar ;) Hahaha, ja du anar inte så mycket man plötsligt behöver om man har hus ,,,

    SvaraRadera
  3. Ah, men det kommer vara så värt det där ni blir klara och har ett fint, fixat hus! Himlarns massa jobb dock, phew..

    SvaraRadera
  4. Ville också bara tillägga angående mitt inlägg "tiden efter födseln" att det var en hel del grava grejer som hände som jag inte kan nämna här i bloggen om du förstår vad jag menar :).

    SvaraRadera
    Svar
    1. Har inte riktigt varit där själv, men kan nog föreställa mig ungefär ;)

      Kram!

      Radera
    2. Släktingar och tokigheter osv. Vissa av de läser ju bloggen :)

      Radera
    3. ... var en av sakerna jag kom att tänka på ;) Hoppas det lugnat ner sig, kan bli mycket av den varan ibland :)

      Kram

      Radera