onsdag 23 april 2014

... and the future looks bright

Känner att det är dags att ta vid där den mörka vintern började och jag kom in i mitt zombie state of mind ;)  ... vet inte riktigt på hur jag ska se på denna icke produktiva vinter, ett sätt är kanske att acceptera att den var crap och gå vidare ... leder ingenstans att älta hur jag hade kunnat göra något bättre av dessa månader. Vem vet kanske var det meningen att jag skulle ha några månader av stiltje och uttråkighet (finns det ordet?) Kanske har jag blivit en bättre människa :) Hur som helst så har jag insett att glädje kommer inifrån, och att stress i alla dess former känns destruktivt, vilket betyder att allt jag gör ska ske i harmoni ;)  Går numer efter min inre kompass som antingen ger mig en bra eller en dålig känsla - vad det än gäller.

Nu vill jag i alla fall se framåt och längtar efter att göra något vettigt med mitt liv igen :) En sak som jag verkligen ser fram emot är det där med eget hus och inreda det till perfektion ;) Men känner att jag behöver något mer också ... det där som jag alltid ältar, känslan av meningsfullhet och kickar ;) Vad ska jag göra med min tid? Vad ger mig glädje ? I höst kanske jag kan hoppa på något volontärjobb eller billig utbildning, men känner att jag redan nu vill göra något!! Börjar fundera på vad man kan göra i det här landet utan arbetstillstånd egentligen, lite brainstorming där man kan tänka hur brett som helst,,,, går det att tjäna pengar på det så är det ännu bättre.

Hittills så har jag inte kommit på något konkret, men man kan alltid lära sig saker på egen hand utan att gå en utbildning :) Fortbilda sig eller plugga något på distans,,, bli bra på något man länge tänkt på, ett språk, eller grönskasodling, måla, hitta en ny hobby, snickra, något hantverk?! ... hitta något man kan tjäna pengar på ;) ,,, sälja saker som man själv tillverkar, göra något som man får ut lön för i Sverige?! .. day trading, skriva en bok ?!?! ,,,

... to be continued

6 kommentarer:

  1. Du har alla möjligheter! På både gott och ont. Men andas, ta det lugnt och fortsätt fundera :) Och kom ihåg att du inte behöver hitta IT första gången du provar på något nytt ;) Kram <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hahaha, jag vet, och jag har så jäkla svårt att hitta balansen. Antingen gör jag typ ingenting eller så blir jag stressad över allt jag vill/tycker jag borde göra/värt att lägga tid på. Måste hitta ett bättre förhållningssätt, börjar kännas som mitt livs utmaning detta ;) Kram

      Radera
  2. Hej Gabriella - Så svårt att sitta och vänta på ett visum... tror du att det kommer ta så mycket längre tid innan det går igenom så du kan jobba igen? Det verkar ju som om du redan vet vad som ger dig mening osv, dvs ditt yrke! Kan du åka till Sverige och jobba där under tiden?!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Anonym. Jag sitter faktiskt inte och väntar längre, ju mer jag ville ha det där visumet , desto större motstånd att få det kändes det som. Så jag har släppt det och insett att det finns massa annat än att jobba som sjuksköterska som kan skapa mening och lycka. Visumet kommer när det kommer.

      Jag kan förmodligen åka till Sverige, men det känns lite fel med tanke på att det i så fall enbart blir för att jobba ,,, och vi håller på att skapar oss ett liv här med bl a husköp just nu. En tillfällig Sverige flytt skulle dessutom kräva en del praktiskt som jobb, bostad, möbler, mm.

      Radera
  3. Ja som ovanstående kommentar säger. Försök att inte stressa. Lättare sagt än gjort kanske. Du kommer säkert komma på något konkret som du känner är det rätta men fram tills dess tvinga inte fram något.
    Under tiden kanske testa och skriv en lista på hobbys som du tycker om och välj att fördjupa dig i en av de. Vet inte, men det kanske kunde hjälpa :). Hoppas allt släpper snart. Kramis

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kom faktiskt också att tänka på det där med lista idag. Kanske en bra ide - att skriva ner x antal punkter och fokusera och verkligen gå in för en sak i taget :) Bra sätt att prova på att utveckla hobbys :)
      Kram

      Radera