torsdag 24 april 2014

Att utvecklas

Jag jag vet att detta med att hitta någon mening med livet är något jag ofta återkommer till ;) Men tror också som tidigare nämnt att det är min största utmaning i livet att verkligen hitta något som ger mig meningsfullhet - vilket jag faktiskt tror att meningen med livet är! Att hitta meningen med just sitt liv, och att göra det man blir lycklig och nöjd av :) That's it!

Jag har aldrig vetat vad jag borde göra med mitt liv, aldrig sett något utstakad väg, utan mer lite små glimtar här och där... Har däremot upplevt en viss stress baserad på jag kanske väljer fel saker och därav kanske missar meningen med mitt liv ... Vilket jag mer och mer inser  är omöjligt, eftersom livet handlar om att leva här och nu. Det är de små stunderna som är livet :)  Och det är fullt tillräckligt att ha små saker som gör en glad eftersom det inte handlar om VAD man gör utan hur det man gör får en att KÄNNA sig. Man väljer själv hur man vill förhålla sig och tolka omvärlden.

Men jag tror också på att utvecklas, och man kanske vill prova nya saker som får en att känna sig välmående. Och faktum är att jag tror att man drar de sakerrna till sig. Dvs det man fokuserar på får man mer av som bekant ... och jag har fokuserat på samma tankar och precis samma miljö hela vintern hahahaha, så min utveckling har varit aningens klen. Känner därför att jag måste hitta något som boostar och kickar igång mig lite ;)  ... och sen kommer det ena ge det andra! Jag vet, jag funderar jättemycket på sådana här saker ;) ... kommer låta bli att fundera på hur normalt det är ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar