fredag 18 april 2014

Glad Påsk!

Titta vad jag lyckats hitta :) Påskfjädrar utanför en hemlig svensk kompis hus ;) Vet att jag nämnt det förr, men jag älskar påsken, den är förknippad med ljuva barndomsminnen och stor glädje! ... lite tråkigt men i år väljer vi att inte göra så stort jippo av påsken, jag orkar inte laga mer jul/påsk/midsommar mat - den står mig fortfarande upp i halsen efter julen, och jag försöker fortfarande gå ner mina jul/vinter kg! Kanske, men bara kanske kommer vi att gå på   IKEAs påsk brunch på Söndag, lite lax och ägg skulle sitta rätt bra :) 

I alla fall när jag åkte hem från min kompis igår så stannade jag till i Northville på Trader Joe, när jag skulle betala så bad snubben i kassan om mitt leg eftersom jag köpte alkohol - jag vet att jag inte ser ut att vara under 21 hahaha, men de är tvugna att fråga ;) Hur som helst så kommenterade han mitt efternamn, jag svarade med att det var svenskt. Han tittar på mig och utbrister att det är ju en hockeyspelare som heter så - (vilket det inte är, men vem har koll liksom) Jag håller med - you know, Red Wings :) Han frågar då om jag är hans fru, vilket jag säger att jag är ;) Han undrar om jag inte borde ha tjänstefolk som gör mina inköp ... hahaha, påskledigt, you know ;)  Så klart! 

I alla fall det här med att blogga, it doesn't make sense anymore - jag säger bara stiltje! MEN, jag tror att det kommer att släppa!



4 kommentarer:

  1. Haha, ni kan bara inte hålla er borta från IKEA ;)

    Men jag förstår er, det är ju faktiskt ganska gott :) Om inte annat för känslan av något hemmakärt.

    Hoppas påsken var bra och att du snart är tillbaka i bloggsfären!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Hehe, vi orkade inte ta oss till IKEA, så det blev noll påskmat för oss - men det gör inget faktiskt.
    ,,, påsken har varit bra tack :) handlar nog mer om att komma tillbaka till livet - finns absolut inget att blogga om;) det händer ju inget, eller inget värt blogga om, eller jo kanske, men känns inte så meningsfyllt, eller så har jag bara lessnat på vardagen ?! - Har aldrig upplevt att livet känts så här seeeegggt och stilla faktiskt! ,,, men tror som sagt att det börjar rucka på sig :) hoppas!

    Kram!

    SvaraRadera
  3. Haha lite roligt i vardagen får man ju ha också. Att ljuga är inte alltid fel :).
    Ja usch jag känner likadant som dig ibland att det liksom inte finns något att skriva om och livet känns bara segt och tråkigt medans alla andra verkar ha det jättekul liksom.
    Men ibland släpper det och man har bättre dagar. Men jag känner i alla fall igen mig. Kramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, jag tror han förstod att det var med glimten i ögat (hoppas jag ?!) ... ja livet går upp och ner, och förändring sker ju av att man vill förbättra något som inte är optimalt ;) ... så det är nog nyttigt ibland att saker inte är så bra.

      Kram

      Radera