torsdag 3 april 2014

Plötsligt händer det ...

Snön är borta!!!!!! ... och jag har knappt märkt att den minskat! 
För drygt en vecka sen försökte jag gå ut och gå min vanliga 6 km skogsrunda, då var det alldeles för isigt så det blev en tur inne i bebyggelsen istället. Gjorde ett nytt försök i går, ingen is kvar och höll till och med på att trampa på en orm.

Hahaha, försökte mig på att jogga, men efter att ha suttit instängt i nästan ett halvår (var visst bara tre, fyra månader, men känns väldigt mycket längre) så var min kondis inte så bra och mina ben som stockar! Har mest styrketränat i vinter - men tror mer på att springa för att bli av med vinter hullet!

... så nu ser jag fram emot ljusare och varmare tider efter en av de absolut drygaste vintrarna i mitt liv - leaving this zombie state of mind :) 







5 kommentarer:

  1. Skönt med barmark :D Finns inget bättre än vår och sommar!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Håller helt med dig !!!! Äntligen liksom :)

      Radera
  2. Så skönt! Äntligen är den här extrema vintern förbi. Hoppas det stannar så också. Jag har också hört att springa ska vara det bästa för att gå ned i vikt. Men alltså varför ska det vara så jäklans tråkigt. Jag avskyr det. Men vet att många älskar det. Du verkar ju i alla fall tycka om det :). Lycka till med starten av träningen. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, springa är underbart :) MEN bara utomhus i naturen, jag fixar inte att springa på löpband eller i ett bostadsområde eller efter en bilväg... Och helst ska jag ha sällskap, annars lyssnar jag på en podcast!
      Tack, starten är väntat nog lite seg hahaha ;)

      Radera
    2. Haha. Känner igen mig :)

      Radera