tisdag 8 april 2014

Energi

Den senaste tiden har jag känt hur jag vaknat till liv igen. Herregud, känns som legat i koma och nu börjat leva igen. Nästa vinter kommer jag inte sitta sysslolös utan fordon i Canton - så snälla om jag skulle få för mig något dyligt igen, ge mig en hård smäll på käften och skaka om mig riktigt hårt!! 

I alla fall, solen, värmen (nåja, plusgrader) och att komma ut och röra på mig, gör susen!! ... och några andra positiva saker också såklart :) Hallululja livet - here I come :) Känns som jag skulle behöva en vårpiffning hahaha, kanske shoppa lite nya kläder - vad är vårmodet i år egentligen ?  

Hur som haver så har jag haft riktigt trevliga dagar här på sistånde. Var ute och åt med grannarna i Fredags sen var vi på fest hos en fd arbetskamrat till Erik i Lördags... vi har varit på samma fest förr faktiskt eftersom han har den varje år, och vi konstaterade att det var småtrevligt även om vi garanterat var de yngsta gästerna hahahaha. Och sen tycker ju Erik att jag är så roligt ... en nyfiken kvinna tilltallade mig när jag skulle ta för mig av maten " I don't think I know you" ... näää tänkte jag, jag är lite yngre än alla andra dina vänner här tänkte jag och sa " I don't think I know you either..." Då damen svarade "I'm Chris and I live here". Hahahaha, ja, det är ju ett trevligt sätt att tilltala värdinnan, som jag kanske borde känna igen vid det här laget ... och kanske borde hon ha känna igen mig också ... 

Kan ju tilltala att jag faktiskt är socialt inkompetent!! ... eller så kan man ta versionen som vår gäst Lasse formulerade "härligt spontan" :) Varje år är det ju konferans i Detroit (SAE) för fordonsindustrin och då brukar det komma några fd arbetskamrater till Erik. Så i Söndags fick vi besök av Lasse vilket var supertrevligt, vi åt massor av mat, och drack vin så magen stod i fyra hörn, och pratade kvällen lång. 

Nu kommer i alla fall resten av året bli fabulous som kompensation för vintern :) YEY!  




6 kommentarer:

  1. Välkommen tillbaka från ditt ide!;)



    SvaraRadera
  2. Vad glad jag är att göra att energin har kommit tillbaka. Med våren kommer nya tag helt enkelt. Ni verkar ha varit på en massa skoj också. Hahaha den där historien om värdinnan låter precis spm en grej som skulle hända mig. Jag pratar många gånger innan jag tänker. Man tror ju att man borde lära sig någon gång :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, alltid bra att vara så artig och smidig som möjligt! ;) ... ja helt underbart med vår och att det börjar hända grejor igen!! :)

      Radera
  3. Skönt att energin är tillbaka, hoppas den kommer tillbaka till mig med. Har känt mig hängig och nere sen i höstas..

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, herregud, nu känner jag mig levande igen! Hoppas du också känner dig lite mer glad och energisk snart! Det går mot sommar i alla fall, tjooohoo :)

      Radera