fredag 25 april 2014

Identitets problem

Jag och min make har just ätit fredagsmiddag, tacogratäng ;) och druckit lite rött :) mest jag då, Erik tål alkohol mycket bättre och känner inte av vinet, istället så får han för sig att han ska fylla i lite viktiga papper efter maten :) ... jag skrattar! ... Erik har fått lite identitets problem på grund av att hans mamma älskar namn, och alla hans syskon har tre namn. 

Tilltalsnamnet kan vara först, i mitten eller sist. I Eriks fall är det i mitten. Tyvärr verkar ju alla tro att han heter det namnet som står först, vilket även står på hans id bricka som han har på jobbet ;) När det gäller lite mer seriösa papper så är det en salig blandning av namn och initialer i alla möjliga ordningar. Men nu är det dödlig allvar, han behöver redovisa alla namnkombinationer som han kan ha använt sig av i USA, och hittills är vi uppe i fem tror jag, som värsta brottslingen ju ;) 


6 kommentarer:

  1. Hälsa din man att I know the problem. Jag har 4 förnamn och Mikaela står som nummer två. Jäkla mkt problem i alla länder utom i Sverige. Jag har lovat E att våra barn bara ska ha ett förnamn ;)

    SvaraRadera
  2. Fyra förnamn, det var inte illa :) Lider med dig, vissa grejer har verkligen varit krångliga! Men vasd är det man säger, kärt barn ;) ...

    SvaraRadera
  3. Jag har 3 namn, dock står Kim som mitt första namn men det är jäkligt svårt att få plats med alla mellannamn på raderna - fick t.o.m offra ett av mina mellannamn på mitt amerikanska körkort, raden tog liksom slut :D
    Det känns ju som om USA är det jobbigaste landet att ha många namn i p.g.a alla deras papper man måste fylla i...

    Skönt i alla fall med möjligheten till variation ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Oj, fick du inte plats ?! Kim som är så kort namn, de andra namnen kanske är jättelånga ;) På Eriks körkort har något lagt dit ett bindestreck mellan namn två och tre hahaha. Detta skapade också en viss förvirring ;) Men visst gillar de papper här, och inte verkar de samköra sina register speciellt bra heller ,,, undrar om de ens skulle märka om jag jobbade illegalt, mitt arbetstillstånd är giltigt ett bra tag till ;) (enligt datumet på det lilla kort man får)

      Radera
    2. Haha ja Kim får alltid plats för det är kort och bra ;) Men ja, mina mellannamn är ganska långa. Huvudsaken är ju att tilltalsnamnet blir rätt annars blir det rätt snurrigt :)
      Men om det står på arbetstillståndet att du fortfarande får jobba hur kommer det sig att det skulle bli illegalt om du gjorde det?

      Radera
    3. För att det utfärdades när jag hade J2 visum ,,, och nu har jag O3, men kortet är redan tryckt ;) ... så hade jag inte sagt till min arbetsgivare så hade de aldrig sett några papper på det .... Plus att om jag visar kortet som är bevis på arbetstillstånd så framstår det som att jag fortfarande får jobba,,, men om de kräver att få se visum så kör det ihop sig ;) ,,, men arbetsgivarna vet inte att de borde be att få se visumpapper ,,,, utan jag har själv sagt åt de att ta kopia på det :)

      Radera