onsdag 25 september 2013

Att bo vid ett naturområde

Det absolut bästa med läget där vi bor nu är naturområdet bakom huset :) Det finns både stigar och promenadvägar som sträcker sig flera mil. Det har faktiskt varit för varmt för att springa enda fram till att hösten och en kallfront kom för några dagar sen. Men idag var det perfekt, 18 C med solen som värmde rejält. Dessutom ser man att träden börjar ändra färg och luften är så där härligt krispig :) - Gud  vad jag älskar den här årstiden!!

Under joggingturen så lyssnade jag på Malik Bendjellouls sommarprat, ni vet, den svenske killen som har gjort  "Searching for Sugarman" .  Jösses vad bra det var! Han berättade att det faktiskt var olika  sammanträffanden som var orsaken till han lyckade få dokumentären klar! Helt fantastiskt sommarprat, och jag bara älskar höra hur saker och ting löser sig på det mest magiska sätt, dessutom älskar jag Rodriguez. Jaghar fortfarande inte gett upp tanken på att åka och hälsa på honom ;) Han bor ju trots allt bara en hlavtimme bort.



4 kommentarer:

  1. Vad härligt det ser ut, och härligt med 18 grader liksom :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. I går var det 25 C och rena värmeböljan ;) Gillar Sep och Okt bättre än sommar månaderna eftersom det då är väldigt fuktigt och hett, så detta är perfekt!!

      Radera
  2. Nu har jag äntligen hittat hit och haft tid att läsa in mig :) Härlig höstbilder!! Jag älskar att springa på hösten. Luften är så frisk och färgerna så vackra. Hoppas ni har det bra! Kram!!!

    SvaraRadera