tisdag 24 september 2013

Att planera eller att ta dagen som den kommer

Då var vi där igen :) Ångesten över att jag inte gör tillräckligt mycket meningsfullt med livet! Hur gör folk egentligen, planerar man sin tid eller tar man dagen som den kommer? Om man planerar, gör man en översiktilig plan eller planerar man in allt i detalj i en kalender?

Som läget är just nu så jobbar jag kvällar från 15-23.30 med ca 35 minuters enkel reseväg. Jag känner att jag tar alldeles för lite tillvara på mina förmiddagar. Finns massor jag skulle vilja göra men tror att jag  är för ostrukturerad och inte planerar in det, utan tänker att jag hinner,,, sen,,,, såsmåningom,,,, Och vips så är det dags att åka till jobbet och inte mycket har hunnit blivit gjort. Funderar på hur folk som uträttar mycket gör ? (Hahaha, och vem försöker jag lura här, om man uträttar mycket så gäller det så klart att planera in det, annars blir det sällan gjort.) Tror just jag svarade på min egen fråga :)

4 kommentarer:

  1. Vad roligt med en ny blogg, en nystart liksom :)

    Jag tror du lever ett meningsfullt och fantastisk liv, som många säker skulle vilja uppleva och byta med dig :) Kanske är det så att du bara inte själv inser det? ;) Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det behövdes en nystart, vad roligt att du hittade hit :) Du har helt rätt i att jag har ett väldigt bra liv ;) och tro mig, jag är oerhört TACKSAM över det! Däremot så har jag insett att livet är kort och jag vill verkligen ta tillvara på det så gott det går. Det finns så mycket jag vill göra och saker jag vill lära mig, men jag är för dåligt på att strukturera och planera och ta tag i saker - det är lite så jag menar. Många gånger blir det lite halvslöande i soffan istället för att göra något produktivt ;)

      KRAM!

      Radera
  2. Ah ok, då missförstod jag nog ditt inlägg :) Ja, jag har lite det problemet med ibland - att tillvara på all tid man fått. När jag är ute och hikar brukar jag komma på en massa saker jag vill göra och hur jag ska göra det. Men så fort jag kommer hem lockar andra saker mer, som att slappa framför TV:n och slösurfa. Men jag har gjort som du skriver, jag har planerat dagen innan vad jag ska göra nästa dag och det funkar bra :)

    Kram

    SvaraRadera