onsdag 20 november 2013

Det där med rött läppstift ...

Funkar rött läppstift till vardags liksom, eller ser man (jag) översminkad ut ?! Inte så lätt att bedöma utifrån bilden  ;) ... lite mörkt i hallen kanske, vilket döljer övriga skavanker  med hehehe ;) 

Annars är det fortsatt bra med mig! Försöker ta mig till gymmet varje dag, vilket går riktigt bra hittills, vilken lyx att ha gymkort! Har kommit på att det är mycket mindre folk efter lunch än det är på morgonen ?! Varför?! Skulle helst föredra att träna på morgonen, men gillar samtidigt att nästan alla maskiner är lediga och att det finns plats för lilla mig vid hantlarna. (Tycker att det är jobbigt att trängas med de stora killarna haha.)

Har kommit på något som jag faktiskt tycker är riktigt kul! Färg och tryck!! Har spenderat massor med timmar och kollat upp olika sätta att förändra väggar :) Eftersom vi hyr har jag ju låtit bli att måla dem, men har nu bestämt att jag ska göra lika roliga grejor på sovrumsväggarna :) Om inte annat så är det bra övning inför vårt framtida hus! Förra veckans projekt var hallbordet som skymtar nedan i bild, gillar zick zack möster. Yey, hemmafrulivet är riktigt bra so far :) 


12 kommentarer:

  1. Sjukt fint! Httade precis din blog, alltid roligt att se hur andra utlandsvenskars liv ser ut!

    SvaraRadera
  2. Tack :) Maken tyckte jag såg ut som en clown ;)
    Kul att du hittade hit!

    SvaraRadera
  3. Nej, du är jättefin i rött läppstift! :) Jag har också börjat använda rött läppstift/läppglans nu på hösten och min bättre hälft tycker det är sådär. Inte för att han tycker att det är fult utan för att det enligt honom tar mer tid att fixa när man har det och så blir det ju kladdigt om man pussas. Killar alltså! ;)

    Kul att du hittat något verkligen gillar!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hahaha, vad gulligt :) Kladdigt när man pussas, den var bra - det här läppstiftet satt som berget;) ... jag brukar använda läppglans från Buxom normalt, och det är sådant där som "sticker" på läpparna, Erik tycker det är jätteobehagligt att pussas om jag har det på ;)

      Radera
  4. DU klär i rött läppstift. Me? Not so much! :)
    Kul att hör att du tagit tag i din kreativa sida. Jag vet att min finns där långt undanstoppad men den kommer liksom inte fram. Speciellt inte med hemmet. När (och ja, jag säger NÄR!!) ni flyttar till CA ska jag anställa dig som inredningscoach :) Kram!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hahahahaha, du är för underbar :) Ska öva på att kladda lite i vår hyreslägenhet först ;) Du kanske har för många järn i elden för att hinna med din kreativa sida ? ;) Fast man kan ju vara kreativ i det mesta man gör, så som matlagning tex ;)
      Tror det där med rött läppstift är lite en vanesak, men en sak är säkert, det syns verkligen hahaha.
      Kram

      Radera
  5. Du passar superbra i rött läppstift. Verkligen inte alla som gör det, inklusive jag. Mina läppar som redan är smala blir ännu smalare. Inte så snyggt kanske. Du får ju snyggt plut juh. Verkar också vara en stor trend just nu.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, kul att prova lite nytt smink om inte annat :) ... fast får lite Gudrun Schyman vibbar ;) haha

      Hm, kan man inte ha rött om man har smala läppar då ? ;) borde finnas en nyans för alla :)

      Radera
  6. Go for it! Jag sminkar mig aldrig, har helt med min lathet att göra men rött läppstift e ju superfint så gillar du det så ha det när du vill :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag älskar smink :) Det är så kul. Kör aldrig med rött läppstift, det var något som jag fick med gratis och var tvungen att prova :) ... kul att det är så effektfullt.

      Radera
  7. Nice lipstick color! Red looks very nice on you :)
    Finally I got the chance to see your art piece. Love the pattern on the table and the mirror too!
    You have done a great job.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Heheheh, the picture is really blurry ;) You should stop by and see what I did with the bedroom hahaha :)

      Radera