tisdag 12 november 2013

I dag ...

Började jag dagen på gymmet, så mycket bättre rutin än att börja morgonen vid datorn! 45 minuter på någon trampmaskin och massor av axlar, rygg och magövningar - fortfarande ingen träningsvärk?!



Summit on the Park, dvs största gymmet i Canton :) Ganska stort, hyfsat frächt och väldigt avslappnat, känns bra hittills.




Efter gymmet så var det dags att göra sig i ordning och luncha. Åkte sedan vidare för att handla mat. Joe Randazzos är ett ställe som bara har frukt och grönt , i mängder och till bra priser! Köpte grönsaker och frukt som jag tycker om och hoppas att det ger ideer till resten av veckans meny :) I kväll blev det en smaksigt höstgryta med ett (2) glas vin. Sen kunde ju resten av dagen slutat lika harmoniskt... men det gjorde den inte denna gång, istället fick jag en anledning att bli riktigt förbannad och arg. MEN, man blir klokare med åren, och jag är en jäkel på att brusa upp och måla fan på väggen... men jag bestämmde mig helt enkelt på att sova på saken och och ha en mysig kväll ;) Så kanske slutar kvällen brat trots allt :) 

4 kommentarer:

  1. Det påminner mig om att det är dags att fylla upp kylskåpet (igen!!). Härligt berg med grönsaker och frukt!! Jag blir alltid inspirerad av att ha kylskåpet fullt av mat :) Kram!

    SvaraRadera
  2. Hehehe, ja, det går alltid att koka ihop något så länge man har lite grönt och typ fisk eller kyckling i frysen. Här om dagen hade vi knappt något mat hemma, bara morötter och rotfrukter. Gjorde stuvade rotfrukter och morotsbiffar :) Blev helt över förväntan. Kram

    SvaraRadera
  3. Wow vad mycket härlig frukt och grönt. Jag borde verkligen ta notis!!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, känns som en bra ide att ladda kylen med frächa nyttiga grejor i början av veckan :) Har liksom åkt och handlat lite varje dag, vilket blir dyrare och inte speciellt tids effektivt. Kan tänka mig att frukt och grönt är både billigt och frächt i CA :) ... går väl att odla det mesta stora delar av året :)

      Radera