tisdag 26 november 2013

Getting a life

Har faktiskt spenderat väldigt lite tid vid datorn den sista tiden. Yey, känns bra!! 
Torsdag till Lördag var vi upptagna med ett Sverigebesök - shit vad kul det var att träffa dem. Två av Eriks gamla arbetskompisar (varav en är vår "bästis") var i Ann Arbor för att inspireras av University of Michigan för ett framtida projekt. 

Under Torsdagen bjöd Eriks gamla chef  på en restaurang till svenskarnas ära. Gissa vem som våldsgästade tillställningen ;) ? Jag gillar helt enkelt att hänga med ingenjörer och Chefen tyckte bara att det var kul att jag kom - sa hon i alla fall ;) Fredag blev tacos så klart, och Lördagen drog vi runt de i Ann Arbor och avslutade med bio och middag.

Söndagen och delar av gårdagen har gått åt mitt målningsprojekt av sovrummet, resultatet blev intressant i alla fall ;) antar att det tar lite tid att vänja sig:) 

Och i dag har jag varit i Pontiac (även kallad Pont-crack), kommer ni ihåg staden jag fick mitt första sjuksköterske jobb i som jag tackade nej till för att det kändes för farligt att åka dit. I dag var jag där för första gången. Tydligen är down town något uppstädat. Kändes inte lika illa som de värre delarna av Detroit, men endå långt ifrån säkert och mysigt, skenet bedrar ;) 

Down town Pontiac

4 kommentarer:

  1. Ja att jobba på ett ställe som kallas Pont-Crack hade nog inte varit det bästa :). Vad kul med Sverige besök. Låter som att ni har haft jättekul!

    SvaraRadera
  2. Bra att du inte tog det där jobbet! Och skönt att du börjar vänja dig lite vid ditt "nya" liv och att du har roliga avbrott som besök!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag har lite svårt för dåliga områden, tror det är bra att vara försiktig. Ja, det är härligt när det känns som att det rullar.

      Radera