fredag 15 november 2013

Upp

Alla mina inlägg om hur det går upp och ner och hur svårt det vara att acceptera det här med att vara hemmafru igen ... I alla fall just denna vecka går det verkligen upp!! Det har inte hänt några stordåd eller så, men allt känns bara så bra och jag är riktigt tacksam över allt jag faktiskt har och alla möjligheter som ligger framför mig :)

Det har varit en riktigt bra vecka helt enkelt. Vilket till viss del kan bero på att jag ändra några saker i mitt liv, och de förändringarna har gett mig massor med energi och glädje ;)

Jag tror att det viktigaste var insikten om att jag måste släppa stressen över att inte kunna arbeta och att fokusera på hur jäkla lyxigt jag har det nu :) Tack så mycket för allt stöd och hjälp att verkligen fatta detta. När jag väl släppte fokuset på jobb och visum och försökte se allt ur ett större perspektiv kändes det så mycket bättre :)

Sen tror jag att det där med att äntligen komma iväg till ett gym var en strålande ide. Det är guld värt att ha ett ställa att åka till varje morgon där man ser människor göra häslosamma saker :) Så min nya rutin är att träna på morgonen istället för att sitta vid datorn hela förmiddagen. Detta har även resulterat i mindre dötid framför datorn - thank God, det var dags. Och jag har äntligen kommit igång med träningen på allvar igen!!

Dessutom så bestämmer jag ungefär vad jag ska göra varje dag. Och det ska inte innefatta så mycket tid framför datorn utan andra saker hahaha. Det innebär att varje dag har någon form av mål och att jag inte bara gör saker på måfå ;) Det behöver inte vara livsomvändande saker utan vad som helst som jag mår bra av att göra, allt från att umgås med vänner, läsa en bok eller ett pysselprojekt. Huvudsaken är att jag aktivt väljer att göra detta :)
Mycket av min tid tidigare gick åt "passa på shoppa". Dvs om jag hade ett ärende att göra så kunde jag lika gärna passa på att kolla in flera affärer som ändå låg nära. Detta skulle ge inspiration och något att göra. Men istället upplevde jag det som att tiden försvann utan att jag fattade vart den tog vägen, och löjligt nog kände jag stress över att hinna med massa affärer som jag egentligsn inte hade några konkreta ärenden i. Så ska jag in i affärer så bestämmer jag innan exakt vilka jag ska till och vad mitt ärende är :)

Känns som detta är en riktigt bra början faktiskt :) Nästa mål blir att komma underfund med och utforska vad jag egentligen brinner för och vill göra med all min tid :)

4 kommentarer:

  1. Vad skönt att det går uppåt! "Efter regn kommer solsken" :)

    Hoppas du har en trevlig helg,
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, absolut! Och upp är så mycket bättre än ner ;)

      Kram

      Radera
  2. Så härligt att höra att saker och ting går uppåt! Jag märker också med mig själv som nu är hemma (även om jag har bebis att ta hand om) att det är viktigt med den där balansen. Man kan så lätt gå ner sig annars. Super att du hittat lite nya rutiner. Träning kan vara kul också för man kan ju mäta resultaten. Plus så skadar det ju inte men lite endorfiner :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det gäller at thitta lagom mycket saker som man verkligen tycker om att göra. Just nu känns det faktiskt riktigt bra, ska jobba på att det fortsätter så. Hoppas du också trivs med att vara hemma :)

      KRAM

      Radera