onsdag 29 januari 2014

Det kan vara över



... den arktiska kylan alltså, och ersättas med vanligt hederligt kallt vinterväder :) Ingen ide att älta vädret,,, men fy fasen vad jag längtar till våren. Och alla ni Californien bor ... - shut up ;) jag vill inte höra om sol och värme hahaha!

Hur som helst så verkar de ha fått ordning på vägarna, saltet börjar väl ta ;)  ... så idag bar det av mot Novi och shopping mallet Twelve Oaks, jag shoppade inget, men Sandra shoppade en kavaj - yey.
Härligt att komma ut i alla fall :)

I förrgår städade jag i fem timmar - och slängde ut julen, jag vet supersent!! Skönt det där med att vara hemmafru och man kan ta det lugnt under tiden, gick runt med min telefon och spelade musik och dansade under tiden - sen slog det mig - musiken jag lyssnar på, är i stort sett den samma som jag lyssnade på som 18 åring!!!! Vet att jag hört att den musiksmaken man har som tonåring kommer följa en hela livet - oh my God, jag tror tamigtusan det stämmer :)

... sen blir det ju sådär slött när man är hemmafru, dagarna går ... i går var det lugnt och skönt, hängde lite hos grannen. På fm skypade jag med en människa jag inte känner ... :) vi hänger lite på samma blogg och lämnar kommentarer, har mailat lite med henne, och sen blev det skype. Skitkul, och pirrigt, och hon var så himla härlig och rolig. Kul att det händer något :) ...



“Rock & roll is so great, people should start dying for it. You don't understand. The music gave you back your beat so you could dream...The people just have to die for the music. People are dying for everything else, so why not for music? Die for it. Isn't it pretty? Wouldn't you die for something pretty? ”

- Lou Reed

7 kommentarer:

  1. Haha ja det var lite sent att få ut julen :). Men bättre sent än aldrig. Åhhhh så härligt att den extrema kylan verkar vara över snart. Förstår att du är redo för vår nu och varmare väder.
    Så intressant om det där med musiksmaken. Jag har aldrig hört set men det kan nog stämma för det är samma för mig även om min smak nog utvidgats också då man har hört ny musik under åren. Men i stort är den samma :).
    Vad kul att skypa med någon man träffat över internet så. Bevisar igen hur kul det är med bloggandet :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tror man skapar grunden för sin musiksmak i tonåren i alla fall,,, förhoppningsvis så gillar man musik som kommer ut efter tonårstiden oxå hahaha... :) som du sa, smaken utvidgas.
      Ja, skoj det där med bloggar:)

      Radera
  2. I mitt fall har min musiksmak förbättrats under åren, det jag lyssnade på när jag var tonåring var gräsligt. Jag kanske inte har världens bästa musiksmak nu heller men det är en rejäl förbättring :)

    Skönt att kylan är på väg bort och kul att få kontakt med nya människor - som Linda säger, internet och bloggandet är fantastiskt ibland! :)

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha. Vad lyssnade du på om man får fråga? :)

      Radera
    2. Är Abba något som tillkommit eller fanns det med under tonåren ;) ?

      Radera
    3. Haha för mig finns de från tonårstiden :)

      Radera
    4. Haha! Ett tag när jag var yngre tyckte jag att "I'm blue ( da ba dee...)" var det bästa som fanns, och det säger ju ganska så mycket om min musiksmak då ;)

      Abba har tillkommit på senare tid, nu har jag börjat uppskatta äldre musik mer men jag skulle nog säga att min musiksmak inte är något att hänga i granen ;)

      Radera