fredag 31 januari 2014

Fredags Tacos

... som tidigare nämnt har vi ätit tacos på Fredagar i evigheter!!!! ... med undantag för kortare perioder då vi varit för less för att äta det hahaha :) 

Senaste tiden har vi ätit tacogratäng, men kände att det var dags att testa något annat ... så i kväll blev det "fish tacos" ganska gott och förbannat kryddigt! Brände hål i matsäcken på första tuggan, men hört att utrensning ska vara bra ?! 

Samtalsämnet under middagen var ... håll i er nu, vi är ju så himla sofistikerade ;) Barack Obama. Erik hade hör på nyheterna att det varit mycket kritik mot honom eftersom han inte hade fått saker att hända så snabbt som det var förväntat , det gick alldeles för långsamt. Jag måste däremot försvara honom, det han främst satsat på att förändra ... vapenlagar, sjukvårsreformen och invandringen ... är verkligen det som är svårast att förändra i USA :) ... och jag tror att om det går för fort så blir det för mycket protester! 



Sen måste jag ge full pott för Michigan vinet :) Shit vad gott det var, hade inte förväntat mig det även fast jag vet att det finns fantastiska viner i MI!! :)  ... vilket innebär att de fantastiska diskussionerna fortsätter under kvällen ;) Happy Friday!



2 kommentarer:

  1. Jag gillar tacos mer än Thomas men fisktacos skulle jag nog inte våga föreslå

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det smakar inte fisk, man kryddar fisken (vit smaklös fisk) med kanel, spiskummin och färsk koriander. Sen gör man en "adobo sås från chipotle peppers" som smakar starkt och rökigt... riktigt gott faktiskt :)

      Radera