söndag 12 januari 2014

Jag har gått i ide / till faster Maud

Jag har gått i ide :) Men tror nog att jag snart kommer att vakna till liv igen ;) ... behöver bara lite tid!
Så vad händer i Michigan? ... fortsatt lungt och skönt. Efter en tid med arktiskt väder har vi nu ett par plusgrader och sol!! 

Minus 37 C är inte min grej alltså, speciellt inte när vägarna snöat igen och jag blir lämnad med finbilen - mustangen :) Den är ju perfekt för flera dm snö och ishalka hahahaha - speciellt när växellådan fryser vid väldigt kall köld! Så jag har alltså varit lämnad åt mitt eget öde i några dagar - och en av mina mindre bra sidor, som också kan vara en bra sida - är att jag lever mig in i saker och ting och fastnar i dem . Tyvärr hade jag lite för mycket tid för mitt eget bästa och googlade ihjäl mig på saker jag inte behövde veta hahaha. Men nytt väder och nya tankar ....

Idag var vi på en förvisning av Fords nya bilmodeller i den stora arenan i Detroit ;) Väldigt hysch hysch var det och man fick inte ta med mobilen in, det var totalt fotoförbud :) ... cool show, även om att hemlighetsmakeri verkar lite fånigt ... största ändringen var nog 2014 års mustang! ... men får ju tyvärr inte uttala mig om den förrän efter midnatt så sorry! 
Vi var också och kollade på hus idag. Det var verklige superfräsch med fantastiskt planlösning, ni vet sådana där modulhus som man får välja golv, bänkar och luckor själv:) När vi var klara frågade den kvinnan som var ansvarig om vi tittade åt oss eller någon annat... vi tittade på varandra och svarade att det var åt oss!?! Vi blev då informerade om att det var ett område för folk 55 plus, och hon tyckte inte att vi var riktigt där än hahahaha:) Vi hade alltså kollat in pensionärsboende ;) 



8 kommentarer:

  1. Vilken tur att hon gjorde er uppmärksam på misstaget

    SvaraRadera
    Svar
    1. hahaha, ja, tror inte vi hade fått flytta in i vilket fall

      Radera
  2. Haha! Hur gamla är ni egentligen ;) Kul i alla fall med hus!
    Hoppas kylan lättar snart så du kommer ut från ditt ide.
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. vi är bara 54 ;) ,,, ja hus är skoj och kylan har passerat så nu är livet härligt igen :)

      Radera
  3. Men herregud haha. Varför var du lämnad till ditt eget öde!!!?? Hoppas som Kim att det snart tinar upp så att du kan komma ut ur ditt ide.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det där med eget öde handlade mest om att jag blev ganska isolerad i ca en vecka pga kyla och dåliga vägar, Erik lyckades ta sig till jobbet med explorern och jag blev kvar hemma utan att kunna ta mig någonstans och inte direkt någon som ville ta sig hit ,,. Men vi har mycket bättre väder nu med strack lver noll och sol, så jag är nöjd :)

      Radera
  4. För övrigt är det väl ingen bra ide' att gå i ide,man ligger i dvala och inte äter man heller,bara det,sen kanske man missar en massa trevliga saker även om det är kallt och jäkligt

    SvaraRadera
    Svar
    1. hahaha, sant. Men det känns lite så när den extema kylan kommer och man bara fokuserar på att hålla sig varm inomhus. Vila och äta liksom,,, framför brasan ;)

      Radera