måndag 30 december 2013

Hej då 2013


2013
Detta år som vid första tanken uppfattades som aningens händelsefattigt, men det är det ju egentligen inte! 

I våras fick jag äntligen jobb som sjuksköterska, och inte vilket jobb som helst utan ett helt fantastiskt bra jobb på en avdelning som verkligen funkade perfekt, och alla som jobbade där var tacksamma över att få vara på en sådan fantastisk arbetsplats :) Lyckan blev inte långvarig utan mitt arbetsvisum tog slut på grund av Eriks byte av arbete :( ... vilket innebar att även Erik bytte jobb efter tre år på University of Michigan. 
Vi flyttade även från Ann Arbor för att få upp standarden lite och hamnade i Canton i en väldigt trevlig lägenhet med dubbelgarage. Vi skaffade även en till bil - rödingen, och bytte upp oss till en nyare mustang med större motor  :) 

Vi fick även besök av vår otroligt gode vän Erik i somras och senare även i vintras!! Gud vad jag tycker om honom och hoppas vi kommer att vara vänner livet ute. 
Roadtrip blev det också, till Chicago och sedan vidare till Kansas City för bröllop. Supermysigt!

Året har också innehålligt massor av mys med min älskade make ;) Trevligt umgänge med vänner, och roliga middagar :) 

Som sagt, mycket fint har hänt i år :) Och framför allt har jag äntligen lärt mig att chilla lite, ta vara på stunden, sluta oroa mig och lite på att det ordnar sig - helt klart årets viktigaste lärdom som lett till att jag blivit mycket mer harmonisk :)

Årets största minus - är att jag har haft en skittråkig höst om jag ska vara ärlig - usch! Har sällan haft så lite att göra eller varit så uttråkad :( ... har tappat bort mig själv lite i all tristess ...

Vad jag önskar av 2014:

Att jag ska få massor av energi så att jag kan ta tag i mitt liv och hitta saker att göra medan jag väntar på arbetstillstånd!! ... jag måste helt enkelt skaffa mig mer "go" ;)

Jag vill verkligen besöka Sverige 2014, var väldigt länge sen sist! 

Jag vill göra något "karriärsmässigt" som ger mig en kick, antingen komma ut och jobba, gå någon fantastisk utbildning, eller skaffa ett volontärjobb som gör mig lycklig ;) 

Jag ska bli jäkligt vältränad 2014! 

Jag hoppas att vi kan köpa hus efter att detta kontrakt går ut - och jag vill flytta tillbaka till Ann Arbor, Canton är alldeles för tråkigt :( 

Jag vill skaffa större umgängeskrets :) ,,, eller helt enkelt kanske ta mer initiativ till att umgås med folket jag redan känner och gillar ;) 

Jag vill göra fler mysiga roadtrips och resor - hoppas på en tripp till Alabam i vår i alla fall ;) 

Jag vill vara lycklig och känna att jag utvecklas på alla livets plan och jag önskar samma sak för släkt och vänner!!! 

Gott Nytt År! 



Michigan gänget på bröllop i Kansas City!

3 kommentarer:

  1. Gott Nytt År på er!!! Det har ju faktiskt hänt en hel del hos er under 2013. Många stora saker har hänt på både gott och ont. Kul att läsa om erat år som gott och vad du önskar inför 2014. Jag känner likadant om det här att man måste lära sig att leva i nuet och inte konstant oroa sig för saker (som man många gånger inte kan styra över) och som oftast löser sig. Plus jag har själv upptäckt på de senaste dagarna nu att det kommer vara väldigt viktigt för mig att har har något sorts schema under veckorna då jag vet vad jag gör. Annars går liksom dagarna bara ihop när man är hemma. Jag får också försöka skaffa mig lite mera "go" :). Jag vill också åka till Sverige nästa år och bli super vältränad haha.

    Jag önskar er ett Gott Nytt År och ett jättebra 2014 som kommer innehålla och bli som du vill. Och bara det inte blir för mycket "go" i dig så att du slutar blogga :). Då har du en som blir ledsen! Alltid lika kul att titta in här och läsa! Kramar

    SvaraRadera
  2. Åhhhh vad söt du är :)!! ska bli jättekul att följa dig nästa år också!! ... ja det finns alltid något man kan jobba på och förbättra i livet ;) skulle kanske bli lite tråkigt om man vore perfekt ;) ... eller inte ;) vad vet jag.
    Hoppas att du får ett fantastisk 2014!!! Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack detsamma! :) Eller hur, kanske inte sa kul om allt var perfekt!

      Radera