torsdag 19 december 2013

Något jag stör mig på ...

Nu försöker jag att inte störa mig på saker för det är mest man själv som lider av det ... Men självklart finns det saker som irriterar en.

En av de sakerna är alla människor med kundvagnar. Och då menar jag inte i mataffären. Utan mer affärer som Homegoods, Tj Maxx, Marshalls och diverse normalstora kläd och inredningsaffärer där man faktiskt har kundvagnar!!? Och visst en kundvagn kan vara jättebra om man handlar mycket, men hyllorna står så tätt så man kommer knappt in i mellan. Men in i mellan ska alla med sina jäkla kundvagnar endå. Vilket resulterar i att man själv får stå slickad mot hyllan eller att man inte kommer åt det man ska ha. Det är helt enkelt för trångt ,,, fattar inte folk det!?! Ofta kommer det någon tant och trycker sig i mellan med sin vagn och skiter totalt att ingen annan får plats, näää hänsynslöst tycker jag. Och mer påtagligt i jultider, det är liksom trångt som det är endå!

12 kommentarer:

  1. Allt för att man ska handla mer! ;)
    Men jag håller med dig - sjukt irriterande när man går omkring och inser att man inte kommer någonstans för att man är instängd bland alla kundvagnar!

    Något som jag irriterar mig på är människor som går långsamt. Det låter elakt, jag vet. Men när man är ute och shoppar och det är mycket folk och så hamnar man bakom några som typ släpar fötterna efter sig och eftersom det är så mycket folk kan man inte direkt gå om dom - då visslar det ur öronen på mig! :P

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hahaha Kim, trodde inte du var så elak ;) Alla människor har ju inte förmågan att röra sig snabbt ;) Närrrååå, vet vad du menar, men tror problemet är större i CA än i MI ;)

      Radera
    2. Hahaha jag stör mig också på de långsamma som ibland även blockerar vägen förbi genom att gå precis i mitten så att man inte kan ta sig förbi. Ibland så blir jag så irriterad att jag liksom tränger mig förbi. Eller långsamma bilförare är en annan sak som jag inte klarar av. Ibland verkar det som att folk liksom inte kan svänga. Jag menar hur lång tid kan det ta för vissa att svänga av vägen!!! Ahhhhhh!!!

      Radera
    3. Ja, man borde kanske ha mer tålamod med samhällets slöa och långsamma ;) hahaha!

      Radera
    4. Haha, kanske ska klargöra att människor går långsamt av en legitim anledning, dom är skonade från detta! ;) Men som som är ute och spatserar och som dessutom måste stanna var tredje sekund för att kolla på något - det finns inte ord för hur mycket dom kan irriterar mig! :)

      Haha, Linda! Ja när man blir typ instängd bakom långsamma människor, för det går inte att gå om dom - det ju så himla irriterande. Då önskar man att man typ kunde flyga eller något :) Och när du ändå är inne på långsamma förare - det är också något som står högt upp min lista över irriterande saker! Egentligen vill jag bara tuta på dom och bete mig som värsta roadrage:n men jag är alldeles för mesig för det så jag biter ihop och svär lite för mig själv. Kanske hytter lite med näven, men inte alltför synligt ;)

      Radera
  2. Vissa diskar samlar fler kunder, men då kan man ju parkera vagnen en bit bort och plocka det man ska ha utan att ta för stor plats. Men jag har säkert varit tanten som står ivägen ochså.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har också stått i vägen ;) ,,, det jag främst menar är när folk tar med en tom vagn i en gång som är så trång så ingen kan gå förbi vagnen knappt. Sen ställer de den i mittten av gången, eller i värsta fall så har de inget körkort och kör in i en själv...... Varför inte bara låta bli att köra in vagnskrället liksom...

      Radera
  3. Haha förstår precis hur du känner och jag ser samma sak här när jag är och handlar. Jag menar, tänker man inte alls på andra runt omkring!

    SvaraRadera
    Svar
    1. I know, ibland har det oxå slagit mig att shit - nu står jag verkligen ivägen, men jag ber om ursäkt i alla fall ;) tur att man är så mycket bättre än alla andra hahaha

      Radera
  4. Hel orelaterat till inlägget: Skickar hälsningar om en god fortsättning och hoppas ni hade en härlig jul!
    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så jättemycket för hälsningen :)! Och detsamma till er! Kram

      Radera