tisdag 3 december 2013

Nu jäklar

Ska alla inprogramerad countrystationer bort, både på köksradion och i bilarna:) Vet inte om det är melodierna eller texterna som får mig att vilja småkräkas lite varje gång. Men tror det kan vara en kombination ;)

                            
 Rain makes corn, corn makes whiskey
Whiskey makes my baby feel a little frisky
Back roads are boggin' up, my buddies pile up in my truck
We hunt our honeys down, we take 'em into town
Start washin' all our worries down the drain
Rain is a good thing


Luke Bryan - Rain is a good thing


.... och det här är väl endå en av de bättre ;) 

12 kommentarer:

  1. Får mig att tänka på svensk dansbandsmusik som kan få mig att må illa

    SvaraRadera
    Svar
    1. Maud, jag vet att du egentligen ÄLSKAR dansband ;) Erkänn !! Kommer du ihåg när du fick Barbados cd skiva i julklapp, hahaha ;) Nä allvarligt, det finns ett fåtal bra dansbandslåtar och ett fåtal bra countrylåtar (Johnny Cash, Hank Williams etc) men det mesta är skit! Och dansbandsmusik är snäppet värre än country - faktiskt!

      Radera
    2. (Thomas) Barbados kan jag inte komma ihåg, och visst kan man må illa av dansbandsmusik (fast bara om man lyssnar på den). Däremot finns det väl en avknoppning från Barbados som väl heter ALKIZAR!? De är väldigt framgångsrika och kör för FULLA hus.

      Radera
  2. Haha, jag lyssnar på country jämt och ständigt! Minns att jag avskydde det när jag flyttade hit men nere i södern kommer man liksom inte undan ;) Det är bara att lära sig tycka om :P

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hahaha, kan tänka mig att det är svårt att komma undan :) all country är inte crap ... och hur som helst så är det trallvänligt I guess ... ;)

      Radera
  3. Haha varför har ni haft så många countrystationer inprogramerade? Gillar ni country? Jag måste säga att jag gillar en hel del counry även om jag kräks av en del. Kan ha att göra med att jag även gillar dansbandsmusik i och med att jag buggade under hela uppväxten :). Förresten, Barbados är svinbra!!! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. VI gillar inte country;) ERIK gillar country. Gör mitt bästa för att uppmuntra honom att lyssna på annat (jag är stolt över att han faktiskt kan titeln på de flesta av Velvet Undergrounds låtar)... som tur är så har vi inga countrylåtar bland vår musiksamling, utan det är bara på radion han kan lyssna på det, thank God!

      ... sorry Linda, vet inte om vi kan vara vänner längre hahahaha ;) närråååå som sagt mycket av dansbandsmusiken är ju inspirerad/kopierad av 60 tals musik, tyvärr har de ju råkat tönta till den;) Men håller med om att det funkar bra till bugg, kul att du har buggat förresten!
      Vet inte om jag frågat någon gån, men funderat på det någon gång ... Var i Sverige kommer du ifrån ?

      Kram

      Radera
    2. Hahahaha ok men det kanske kommer växa fram hos dig :). Sig till när det gör det och var ärlig :). Jo, jag vet det kan vara extremt tönteri ibland alltså så att man skrattar ihjäl sig men många låtar är ju helt suveräna också, eller hur?! ;)

      Jag kommer ifrån Saltkällan haha.. det är ett superlitet ställe utanför Uddevalla men också väldigt nära Smögen, Kungshamn. Bohuslän, eller Västra Götaland All The WAY!!! Vart kommer du ifrån förresten? Tror inte jag har frågat dig heller.

      Radera
    3. Haha, du menar OM det växer fram, lovar vara ärlig och säga till ;) Vet inte varför jag fick för mig att du var från Sundsvall ;) ?! haha. Låter mysigt att växa upp nära smögen :) ... jag kommer från Uppsala, flyttade sedan ut på landet i norduppland ett par år och träffade Erik där. ( Han kommer från kusten där, och var hemma hos sina föräldrar på sommarlov) ... sen fick Erik doktorandtjänst i Linköping där han pluggat, så där bodde vi i fem år innan vi flyttade till Michigan :)

      Radera
    4. Haha nej inte Sundsvall. Åkte dock igenom där en gång för längesedan. Ah ok vilken skillnad Uppsala måste ha varit mot norduppland. Min bästa kompis läser en doktorandutbildning på Linköpings universitet. Jag var där och hälsade på ett par somrar sedan. Jättemysig stad tyckte jag :)

      Radera
    5. Alltid lite slillnad på "storstan" och landet ;) Båda har sin charm! Linköping är jättemysigt! Ett riktigt bra ställe att bo på.

      Radera