onsdag 18 december 2013

Korv

Ibland är man lat och köper korv till middag, jag vet att korv innehåller massa snusk och är därför noga med att kolla ingredienserna - som jag i och för sig alltid gör. Och oftast blir det då korv från Trader Joe. Vilket det även blev i går ... men fy tusan vad skitäcklig den var. Den luktade väldigt sött och nästan lite saffran !? när jag stekte den, och den smakade skit rent t sagt. Det var så där gränsfall att det gick att äta, men eftersom vi inte hade så mycket annat hemma och var hungriga så slank det motvilligt ner ...

Erik påstår att han aldrig ätit god korv i USA att det inte verkar existera ... och är nästan berädd att hålla med. Har ätit okay korv, men ingen riktigt god. Vad beror det på egentligen ? 


Bilden är lånad från nätet

2 kommentarer:

  1. Jag håller helt med. Har aldrig någonsin lyckats komma över en korv här som smakar som Sveriges korvar. Sverige vinner helt klart. Jag saknar faktiskt korv ibland och när de på SWEAs julmarknad hade varmkorv höll jag på att dö. Det var jättegott :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hahaha, vad sugan jag blev på varmkorv helt plötsligt ;) gott!

      Radera