torsdag 5 december 2013

I December ?

Var ute och sprang på morgonen, gäller att passa på eftersom det var hela 13 C. Tyvärr ska ju temperaturen bara sjunka nu och det blir minusgrader igen i morgon. 

Blev i alla fall riktigt förvånad när jag nästan trampade på denna orm ?! Ska inte de gå i ide nu ? Hehehe, älskar att bli skrämt av djur ;) I går var och en kompis i en blom/trädgårdsaffär som är ett växthus, och ägaren hade verkligen gröna fingrar och det fanns massor av udda växter ( udda för USA, sett det mesta i Sverige.) Hur som helst så kändes det lite som att växthuset låg på ägarens tomt i anslutning till en lada ... där jag plötslig i ögonvrån får se en stor råtta komma ut!! Och lilla jag vrålar och skriker rätt ut! Ägaren undrar vad som har hänt och jag förklarar att jag sett en gigantisk råtta - som visar sig vara deras katt :) Gissa vem som fick ganska ilskna blickar av den lilla missen ;) Vet inte hur många gångar jag blivit överraskad av alla dessa djur,,, speciellt de fem miljarder ekorrar som bara hoppar fram och anfaller i skogarna!



4 kommentarer:

  1. Den där ormen skulle även få mig att springa

    SvaraRadera
  2. Ja det finns mysigare djur :) Tyckte lite synd om den,,, det måste ju vara kallt, den har ingen päls ju...

    SvaraRadera
  3. Haha så roligt. Ja, de där djuren är verkligen inte en favorit. Usch alltså. Skulle fått panik!

    SvaraRadera