fredag 24 januari 2014

Nylockad

Har precis lockat igenom hela håret :) yeah .... normalt sett så gör jag bara några lockar här och där och det hela tar mindre än tre minuter. Men tänkte att det kunde vara kul att göra något annorlunda hahahaha, så la lite extra tid på smink och hår ;) 
Nu ska jag bara byta om till något trevligare och sen bär det i väg till Ypsi på middag. Vi ska äta med två av Eriks nya arbetskompisar och deras respektive... lite pirrigt eftersom jag inte träffat någon av dem förut - ska bli kul :) 

Hade en seg dag i går där jag tyckte lite synd om mig själv och var lite trött på situationen  .... på kvällen så peppade Erik mig ;) .... på sitt lilla sätt. Han sa åt mig att se möjligheterna och sen drog han några skämt där han härmade mig och tog det hela några steg längre, och fick en lite lätt tragisk situation att verka galet komisk, jag skrattade så jag storknade i alla fall, och jäklar vad befriande det kan vara att skratta!!! Och bra att se på sig själv med andra ögon!

I dag har jag peppat mig själv med massor av inspirerande youtube videos :) Insett att jag behöver ljusa tankar och harmoniska människor i mitt liv :)  .... amen på det ;) 



4 kommentarer:

  1. Kanske blir två kommenterar nu, trodde jag skrev en men det försvann...

    Anyway - snygging där! :) Jättefina lockar, gjorde du dom med plattång eller locktång?
    Hoppas ni fick en trevlig kväll!

    Och för övrigt, man får tycka synd om sig själv ibland! Men som din man säger, det finns alltid något positivt i allt - livet är fullt av möjligheter (Stig Helmer! ;) )

    Stor kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag kör nästan alltid med plattång, går å mycket snabbare och har mer kontroll över lockarna då ;)
      Hahaha, ja det gäller att se det positiva omkring än också ,,, för det finns alltid där även om att tycka synd om sig själv är okay korta stunder ;)

      KRAM!

      Radera
  2. Du passar svinbra i lockar i hela håret. Skitsnyggt! Jag ser däremot inte klok ut i lockar haha. Hoppas det blev trevligt ikväll. Sådant tycker jag också är pirrigt när man inte träffat folket innan men oftast så blir det roligt :)

    SvaraRadera
  3. Tack, trivs bättre med volym i håret ;)

    Kvällen blev jättebra, folket var lättsamt och trevligt - tyvärr hamnade jag på ändan av bordet och eftersom det var galet högljudd var det skitsvårt att höra vad folk sa. Men alla såg glada ut i alla fall hahaha :)

    SvaraRadera