torsdag 23 januari 2014

Let it go ...



... och med risk för att bloggen handlar om samma sak år efter år .... Så är detta med att kasta ut granen ett återkommande problem! Medan de flesta vill städa ut julen och välkomna våren så gör jag tvärtom! Jag håller fast vid granen med näbbar och klor och tycker den lyser upp så fint, och skapar mysig stämning :) ... men nu har Erik tjatat ett tag, så jag har lovat att den kommer att åka med i morgondagens sophämtning! 

I samma veva som jag kastar ut julen får jag väl passa på att kasta ut min sömniga inställning till livet just nu och passa på att vakna till liv igen :)

Måste spåna på någon plan, eller några mål ... Vad ska jag göra i år ? Vad vill jag göra, för det viktigaste är vad jag vill ... Jag vet redan att jag vill åka till Sverige i sommar, skaffa hus, osv. Men fortfarande oklart vad jag vill göra om dagarna som ger mig mening! Och eftersom jag har alla möjligheter i världen så tänkte jag försöka lista sådant som jag tycker är kul ochse vad som finns inom de områderna när det kommer till volontärjobb/utbildningar/ .

Vad gör man egentligen när man har tid och möjligheten att göra vad som helst ?


5 kommentarer:

  1. Vi har ochså svårt att skiljas från vissa julgrejer tomten Valfrid är fortfarande framme med sin ljuslyckta i handen,men han ska snart få vila i sin låda. Och angående sista raden,BARA NJUT

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ni borde klä Valfrid i kyckling dräkt och ha kvar honom året runt ;) ,,,
      Jag är uttråkad och rastlös ,,,, kan inte njuta av att göra ingenting... det är tråkigt och destruktivt för själen! du får se själv när du blir penionär, de första månaderna kanske är roliga, men när du löst hundra korsord och läst 100 bäcker kanske du vill ut och träffa folk och känna dig nyttig ... vad vet jag ;)

      Radera
  2. Hahaha jag var tvungen att kasta ut den så snart det hela var över då jag kunde spy över julen.

    Testa å gör ett sådant där inspiration board som Kim pratade om i sin blogg. Du kanske blir inspirerad och får nya idéer :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha Erik sa samma sak i går ang vision board,,, hade ett för två år sen ;) Kanske en bra ide ?! Köper aldrig tidningar dock,,, kanske kan göra ett på datorn och sen printa ... hm ;)

      Radera
    2. Ja precis! Jag köper knappt tidningar heller så det hade ju blivit ett problem. Datan kanske funkar. Men så jobbigt det känns å inte riktigt samma grej. Men men bra ide i alla fall :)

      Radera