fredag 7 februari 2014

Freakin funny

Har haft en fantastiskt trevlig kväll :) Först middag på Vellum i Ann Arbor där vi drack rose och åt crabcakes :)  ... och sen vidare för en och en halv timmes stand up! Och jag var glatt överraskad må jag säga. Trodde mycket av den amerikanska humorn skulle vara för banal och att det skulle vara massor man inte fattade om man inte var amerikan. Men allt var glasklart och skitroligt, skrattade så skrattmusklerna nästan låste sig :)

 Roligast var den unge kille som berättade om hans första jobb som en sådan där som packar varorna i påsarna i mataffären :) Han frågade alltid "paper or plastic " ? 

... kan ju tillägga att jag hatade den frågan länge och svarade alltid " whatever is fine" ... men eftersom alla är så artiga i det här landet så påpekade Erik massor av gånger att det lät lite smått otrevlig att förringa detta stora beslut ;) ... och sen när en trevlig kille i kassan på Busches kommenterade så bestämde jag mig för att låta mycket mer artig och entusiastisk :) 

Kanske lite därför jag tyckte detta var galet rolig hur han drev med denna viktiga fråga :) Han drog upp olika exempel på vad folk svarat när de fått frågan och roligast var en herre som svarade " plast tack, frugan kan andas genom en papperspåse :) hahahaha, min humor är sjuk och morbid och jag skrattade så jag grät;) 

Shit vad kul detta var, fick mersmak!



Jag och Sandra på komedi klubben, vi har känt varandra enda sen jag flyttade till Ann Arbor :) 

4 kommentarer:

  1. Hahaha låter jättekul!!! Jag gick på standup första gången i San Fransisco och tänkte att det här kommer säkert inte bli så roligt. Jag tycker oftast inte att det är kul när det är menat att det ska vara kul utan mer spontant istället. Men snacka att jag skrattade alltså. Det var en sjukt kul upplevelse som vi alla gånger kommer göra om. Kul att du hade en sån kul kväll. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det lär bli fler gånger ... trodde oxå att skäömten skulle kännas mer tillrättalagde, men det var riktigt bra :) Kram

      Radera
  2. Älskar crabcakes! Åh, vad roligt med standup, tror inte jag varit på det i USA, det måste ju ändras :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, prova standup. alltid roligt att skratta :)

      Radera