lördag 22 februari 2014

Insikt

När vi först flyttade till USA var jag smal och fräsch ;) ... tyvärr gjorde den amerikanska maten som man såklart ville smaka på att jag gick upp ett antal kg, och efter att jag sett kort på mig själv när jag såg svälld ut med bilringar så bestämde jag mig en gång för alla att börja äta bättre och mindre och motionera varje dag, vilket jag gjorde :) ... sommaren  därpå var jag i hysad form även om jag minskade lite grann på träningen.

Detta år under hösten och julen så gick jag upp lite i vikt, blev en del frossande över julen som vanligt:) Sen har det varit en riktigt kall och jävlig vinter så jag har inte varit ute och sprungit eller rört på mig, i snitt har det varit tre styrkträningspass kanske ... Vintern har varit kall, mörk och tråkig och har kanske unnat mig lite mer mat och vin ;) 

Har inte tyckt att det varit sååå farligt med min viktuppgång, har ju ingen våg, och har bara vägt mig en gång under vintern, vägde kanske fem kg mer än jag brukar och det var runt julen så det var ju lugnt ;) 
Hahaha, för att komma till saken, så kom det som en käftsmäll igår när jag provade en kappa som jag köpt online, köpte den i en storlek större än jag brukar bara för att jag inte är pinnsmal och det är bra om den sitter lite löst ,,, jo visst, fick inte ens igen kappan :) Och med handen på hjärtat så är det bara att inse att jag säkert väger ca 8 kg mer än jag vill väga och har blivit lite chubby igen. Det är i stort sett inga av mina kläder som passar längre, jag får på mig dem, men allt sitter som korvskinn ... Nu jävlar är det hårdhanskarna som gäller! Jag ska tillbaka till 2012 igen, i den formen som jag trivs som bäst, något kg muskler till gör inget, men goodbye till allt fett :) 


Ute på porchen, i ett par smaljeans :)

Sept 2012 i NYC

Skridskoåkning i slutet av vintern 2012,
smaljeans och liten skinnjacka.

2 kommentarer:

  1. Svar
    1. I know :) Tro mig, jag ska ,,, har redan börjat. Att vara smal och vältränad är liksom mer min grej :)

      Radera