måndag 17 februari 2014

Gissa vem som blev stoppad av polisen idag ?

Första gången jag blir stoppad,,, tror jag ;) I alla fall i USA.
... och gissa varför ? Inte för att mustangen och jag var ute och racade, inte ens för felparkering. Jag blev stoppad med blåljus (inga sirener tack och lov) för "plate violation" hahahaha, såååå fånigt! Tydligen har vi missat att betala bilskatten - vi fattar inte hur, men så är det! Så 130 dollar i skatt och 130 dollar i straffavgift plus att mitt körkort inte är fläckfritt längre ,,, hade hellre haft fläcken för fortkörning faktiskt ;) 

Jag kom ut från mataffären och skulle svänga höger på huvudled. Precis då kom det några brandbilar så trafiken stod still. Och på huvudled framför mig var en polisbil med en kvinnlig polis som tittade åt mitt håll ... jag kom i alla fall ut ett par bilar bakom henne i vänster fil hon i höger. Sen lyckades hon hamna snett bakom mig ,,, och helt plötsligt så var hennes taklysen igång... tog ett tag att fatta att det var mig hon var ute efter, jag hade ju kört helt perfekt eftersom jag såg henne i backspegeln hela tiden ;) ... i alla fall så var hon trevlig och glad ;) ,,, och lustig nog så hade jag på känn att något skulle ske efter att hon sneglat åt mitt håll ... Så kan det gå - det lönar sig att ha koll på räkningarna! 



2 kommentarer:

  1. Ah vad surt med böter!! >_< Och så typiskt att det var för något så "fånigt" som att man glömt att betala bilskatten!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag vet ,,, hahaha, lite skrattretande faktiskt ;)

      Radera