tisdag 25 februari 2014

Great Night Out at the Ark :)




Lill-Toker och jag var på musik klubb igår :) Coolaste musikklubben i denna del av Amerikatt "the Ark" :) För ett par veckor sen bestämde jag att det var dags att få en musikupplevelse igen och efter att ha kollat the Arks utbud så  bokade jag biljetter till en grupp som lät intressanta på youtube. Dessutom hade de stickade tröjor och såg så där alternativt hippa ut :) Så efter en middag på Jolly Pumkin i storstaden Ann Arbor så hamnade vi i ett nästan tomt "the Ark".



Whatthef ,,, liksom, vart är folket ? Fördelen var att de dyra sätena var tomma och en volontär rekomenderade oss att sitta där :) ,., och det visade sig att det var två grupper som spelade. Först ut var "the Lonely Wild" från soliga L.A. ( De hade mage att driva med vårt väder.) Helskotta var bra de var, vilken inlevelse, vilken tripp! Jag drunknade totalt i musiken som lätt som en kombination av "the Civil Wars" och " Jefferson Airplane" . Amazing! Den lilla tjejen som sjöng var halva min storlek ungefär;) 



Kändes som man var ganska nöjd efter det första bandet, men Nashville bandet "Apache Relay" var nästan lika grymma dem också :) Enda nackedeln är väl kanske att det var för hög volym för gamlingar som oss,,, herregud, kände mig bakis när jag vaknade i morse ;) ... men antar att alla ungdomar tyckte det var okay, för vi var helt klar bland de äldre i publiken :) 

Riktigt bra musik, och alltid tidigare (med ett undantag) så har det varit väldigt blandad publik och hyfsat fullsatt :) Yey för the Ark i alla fall :) 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar