måndag 21 oktober 2013

Att ha shopping som heltidssyselsättning!!

Jag har numer massor av tid att shoppa på, normalt sett brukar jag få lite dåligt samveta av att slösa bort min tid på att springa i affärer men i Fredags bestämde jag mig för att ge mig tillåtelse att spendera dagen med att shoppa så mycket som jag kände för!


Så denna soliga morgon började jag med att åka till Kohls i Canton!


Kohls ärt egentligen ingen av mina favoriter, men jag hade bestämt mig för att slå till på den hät tröjan som gästdesignats av Catherine Malandrino.



For sedan vidare till Marshalls, DSW för att kolla på skor - att det ska vara så svårt att hitta de perfekta höstskorna?! ... sedan blev det lunch paus och Nordstrom Rack. Efter det tog jag bilen och åkte till Homegoods där bilden ovan är ifrån. Vi behöver ljus!! Men jag blev överväldigad av alla ljus och lyckades inte bestämma mig hahaha. Avslutade med Tj Maxx som ligger brevid Homegoods med att köpa några småsaker ;) 


Åkte vidre till Ann Arbor ReUse center trots att jag bestämt mig för att aldrig sätta min fot där eftersom de mest har skräp. Men är i så desperat behov av möbler som jag kan renovera så lyckades inte hålla mig borta hahaha, tror ni jag hittade något - ? Nope. 


Det fanns även en Thrift Shop en minut bort som också hade en del skäp, bland annat detta cirkus spel med rötter i Sverige. Jag är inte mycket för krimskrams och handlar ganska genomtänkt så det fick vara :) 

Avslutade med att handla mat och ta mig hem i rusningstrafiken. Klockan sex var jag hemma igen. Min shoppingdag varade 9-6, inte dåligt :) Nu blev det kanske inte så mycket shoppat, men ju mindre man shoppar, destå fler shoppingdagar har man ju råd med ;) 

11 kommentarer:

  1. Åh men sluta!!! Jag vill också åka och shoppa på TJ maxx, homegoods, marshalls och kohls!!!!

    Haha, sant som du säger, shoppar man inte allt på en gång har man orsaker till att åka igen..;) Happy shopping!!!

    SvaraRadera
  2. Tror att det du kallar cirkus spel kallas för änglaspel i Sverige. Klokt att lägga mer tid än pengar på din shoppingtur

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hade det varit ett änglaspel hade jag nog köpt det för det är lite gulligt ;) Men om du klickar på bilden så ser man att det är en häst och en clown, inte alls lika tilltalande hahaha. Det är alltså samma princip fast med en cirkus:)

      Radera
  3. Jag är en riktig sucker för Bath & Bodyworks doftljus, så jag kan verkligen rekommendera dom! :)

    Jag har också svårt att hitta bra höstskor. Här i LA är det fortfarande varmt så att köpa stövlar och kängor känns lite onödigt, men jag tycker att det ås himla snyggt så det kanske ändå får bli ett par. Dock kommer jag väl så fotsvamp av värmen ;) Haha!

    Hoppas du får en bra vecka,
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Har faktiskt aldrig varit inne i Bath and Bodyworks affärerna ;) får ta och prova!
      Visst är det lite mysigt med höstskor :) Man lessnar lite på sandaler ,,, fast lite varmare väder hade inte gjort något nu, brrrr.

      Kram

      Radera
  4. Heeeej, så längesedan. Jag har missat så mycket. Du har nu börjat blogga på en helt annan site... ska bli kul att kolla igenom alla inlägg jag missat. Härlig långshopping är alltid kul. Man är dock väldigt trött efteråt. I alla fall jag :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Wohooo Linda!!! Welcome back :) Jag är kvar på blogspot, ville bara ha en liten nystart :) Hoppas allt är bra med dig!!! Ja gud ja, shopping tar verkligen musten ur en :)

      Radera
    2. Tack :). Ja, härligt med nystart. Behöver man ibland. Allt är bra. Ska försöka ta och skriva ikapp mig på bloggen snart. Eller hur man blir helt slut. Men ändå så är det en skön känsla :)

      Radera
  5. Älskar typ alla de affärerna, speciellt nordstrom rack och tjmaxx! DSW och marshalls och homegoods är alla affärer som inte fanns på hawaii och därför är hur spännande som helst för mig :) Jag shoppar alldeles för mycket och för ofta, haha!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åhh vad kul att de var nya för dig :) Jag tillbringat alldeles för mycket tid på Tj Maxx, Homegoods och Marshalls:) hann inte ens till mallet den dagen hahahaha.

      Radera