onsdag 16 oktober 2013

Så mycket bättre


I dag känns saker och ting mycket bättre :) Känner mig inte alls stressad längre utan livet känns helt underbart igen. Som sagt man tolkar verkligheten utifrån där man befinner sig för tillfället, och efter ett par lite smådeppiga dagar känns det rätt bra igen :) Lite roligt är det när jag tänker på att det finns människor som skulle ge rätt mycket för att sluta jobba och göra vad de vill om dagarna ;) 

I alla fall så rullar det på, gårdagskvällen tillbringades i Troy med pizza och många skratt, och idag har jag varit ute och sprungit/promenerat i fantastiskt höstväder. Efter det så styrketränade jag och skypade med finaste Anna i Göteborg :) Eftermiddagen avslutades sen med en snabb tripp till Homegoods där jag köpte papperskorg och tandborstmugg till mitt badrum (Erik vill inte dela badrum för han påstår att det är smink och grejjor överallt hahha.) Sen handlade jag lite mat och lagade kyckling i jordnötsås - yes, en fördel med all tid är att kan laga mat hur länge och hur mycket jag vill  :) ... idag är helt enkelt en sådan där härlig dag där jag bara är tacksam för allt!! Livet är ganska magiskt endå, och jag har så otrolig mycket att vara glad och tacksam över!




7 kommentarer:

  1. Låter härligt vännen! Jag vet hur det är - ups and downs hela tiden. Men jag brukar tänka att det är bra att man inte är nöjd med att bara sitta hemma, för hur tråkigt liv skulle man inte ha då! Fast lite mindre myror i brallorna skulle ju vara skönt ;) KRAM!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nää, man ska aldrig nöja sig, det går alltid att förbättra saker och ting ;) Kram!!

      Radera
  2. Kan du inte ta någon kurs på det lokala community colleget eller nått? Det lär hålla dig sysselsatt, beroende på vad du väljer ;) Men de brukar ha udda och lite roliga kurser också, vårt har allt från drejning till "parenting - love and logic," alltså hur man ska uppfostra sina ungar i olika åldrar ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. hahaha, jo det är en bra ide ;) ... nästan så man blir sugen på att gå den konstigaste och roligaste kursen bara för att se vad det är :)

      Radera
  3. Åhhh jag känner igen mig så med det här upp och ner hela tiden. Jag har dock kommit så pass långt att när jag känner mig nere så vet jag att det (oftast) bara är tillfälligt och snart är man ok igen. Men ibland kan det vara riktigt jobbigt alltså. Härligt att allt känns bättre för dig i alla fall... Hemmafru, så spännande :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det går lite upp och ner, blir mest stressad över allt man missar när man är hemma fru, känns som man står lite vid sidan av på något sätt. Samtidigt som det är en otrolig frihet och det finns massor roligt man kan lägga ner sin tid på, väldigt kluvet tycker jag:) Behöver bara hitta balansen ;)

      Radera
    2. Du jag ska också bli hemmafru nu om en vecka... och det känns väldigt kluvet för mig också. Känns otroligt härligt just nu att liksom känna att man inte behöver gå tillbaks till jobbet, men samtidigt så efter ett tag kanske man saknar det. Svårt alltså. Jag försöker också tänka på vad jag ska fylla dagarna med liksom, men förhoppningsvis löser det sig. Som du säger, det handlar om den där balansen :)

      Radera