söndag 27 oktober 2013

The day when we went ...

... on a pumpkin patch? eller heter det to a pumkin patch ? Hur som heslt så åkte vi ut till en äppelodling sk, apple orchard :) Där hade de även traktorer, djur osv. Man fick även åka ut på släp efter en traktor till en åker där det fanns massor av pumpor som man kunde välja bland och köpa med sig hem :) Vi adopterade en pumpa som efter bilresan hem var minst sagt blåslagen hahahaha. Det lät som rena misshandeln i bakluckan där pumpan fick härja fritt!



Efter vi att vi valt pumpa så åker man tillbaka och dricker cider och äter doughnuts :)  





Men den här dagen kommer att bli mest ihåg kommen som dagen Lou Reed dog! Min absolut största idol! Jag har varit ett fan i hela 17 år!!! Det är bara så jäkla sorgligt att han är borta, att han inte finns mer. Jag hann aldrig se honom, vilket är skitråkigt! Erik frågade om jag hade chansen, och det hade jag - samma dag som jag tog studenten från gymnasiet spelade han i Malmö, jag befann mig i Uppsala men min faster lovade att sponsra mig mied konsertbiljetter, flygbiljetter och hotellrum. Men jag tackade nej för att jag hellre ville festa i Uppsala den kvällen, tänkte att det kommer fler chanser :( Det roliga är att 10 minuter efter att jag sagt det här så läste Erik på facebook att en gammal gymnasiekompis till honom  som hade gjort en liten krönika över Lou Reed hade berättat att han såg Lou i Malmö samma dag han tog studenten och det var en  dålig konsert - Lou Reed var känd för att vara ojämn i sin karriär ;) Kändes genast lite bättre faktiskt ;) Vet att Lou levt ett lång, coolt och rikt liv :)...  vill bara tacka honom för all fantastisk musik och konst han gjort, utan hans musik hade inte jag varit samma människa jag är i dag! Love you Lou! 

7 kommentarer:

  1. Vilken härlig dag!
    Karvade ni den också sen? :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nope inte än, de håller bättre om man inte karvar, så får se ;) Just nu håller pumpan på att återhämtar sig efter bilturen:) hahahaha, men tror nog limmet torkat !

      Radera
  2. Men gud vilken mysig dag. Och vilken jäkla snygg kappa. Sån vill jag ha. Plus jag tror det heter "to a pumpkin patch" ;)

    SvaraRadera
  3. Tack! Kappan är ett H&M reafynd från förra året :) "to a pupkin patch" låter nog bättre ja, tack!

    SvaraRadera
  4. Did you buy any pumpkins?
    BTW nice tractor ;)

    SvaraRadera