onsdag 23 oktober 2013

Det börjar ju så bra ...

Sen Erik började på Ford så har vi fått lite annorlunda morgonrutiner ;) Jag jobbade ju kvällsshiftet innan mitt arbetstillstånd gick ut och var hemma en kvart efter midnatt ungefär, sen behövde jag i alla fall en halvtimme att varva ner på vi kom ofta i säng sent. Vilket inte gjorde så mycket eftersom Eriks arbetstider på universitet var flexibla (dvs man jobbar alltid). Men nu verkar det som att han förväntas börja vid 8, och då ringer klockan 6.30. Efter en kvarts snoozande så går vi upp, Erik duschar och jag gör frukost.


Sen när Erik åker så sätter jag på brasan eftersom det har blivit så jädrans kallt på morgonen, sen sitter jag där och tittar ut på soluppgången genom fönstret! Det känns väldigt mysigt och hurtig att vara uppe 
tidigt :) 





... sen går resten av dagen tyvärr lite utför ;) 

8 kommentarer:

  1. Men så jättemysig morgon alltså. Åhhh vad jag saknar hösten, så där så att man riktigt ser naturen ändra sig och att det blir kallt och man bara måste köpa en ny vinterjacka :). Så mysigt ni har det med den jättefina spisen. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är trevligt med årstider ;) ... men det får gärna vara lite varmare :) Hösten är mysig!
      Kram

      Radera
  2. Vilken snäll fru du är som går upp samtidigt som din man. Själv brukar jag sova som en stock när sambon går upp :)

    Härlig utsikt ni har med det fina, färgglada trädet!

    SvaraRadera
  3. Vilka fina färger på träden!! Nu är jag sommarmänniska rätt igenom men här ändrar inte träden färg på det viset utan bladen bara ramlar av och det kan jag sakna lite - en höstpromenad i en färgglad skog!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja färgerna är härliga, kylan skulle jag kunna skippa. Vi hade 25 C när kallfronten plötsligt kom med minusgrader på morgonen och några få plusgrader dagtid. Hoppas på en til varmfront innan snön i alla fall :)

      Radera
  4. What a cozy atmosphere. This could be matched with a cup of hot cocoa and Voilà!

    SvaraRadera