onsdag 30 oktober 2013

Bright Sunshiny Day



Kände att något var annorlunda när jag strax före lunchtid satte mig i bilen :) Solen sken!!! Den sista tiden har varit ganska kall och grådaskig  :( Men idag kom den tillbaka - the sun, och dessutom har vi 18 C varmt, ska defintitivt ut och springa innan dagen är slut! Det är bara att erkänna ytterligare igen, man blir väldigt påverkad av vädret.

Den senaste tiden har varit ganska seg och har inte direkt känt mig på topp, men idag känns det som att det vänder :) Jag tror att jag har intalat mig själv att det är katastrof att ha dagar när man inte direkt känner något lyckorus och superglädje. Känner mig faktiskt misslyckad om jag inte är mer eller mindre på topp jämn. Men har faktiskt börjat inse att det inte är hela världen att ha dagar när man helt enkelt känner sig smådeppig och seg. Det gör inget! Dessa dagar gör att man förhoppningsvis får perspektiv och hittar olika vägar att återgå till sitt lite mer glada jag :) Jag tror mer på att känna sig närvarande i nuet och acceptans än konstant lyckorus :)

Sen vill jag ta tillbaka en sak jag förespråkade för ett antal månader sen, eller kanske inte ta tillbaka men jag har blivit mycket mindre restrektiv och mer förstående hehehe. Jag tyckte jag tittade för mycket på tv och försökte hitta annat att göra ... så jag slutade i stort sett att kolla på tv, eller ja, vi följde en eller två serier på amazon prime som vi kollade på några gånger i veckan, men vi slökollade aldrig eller slösade bort tid på saker som inte var värda att se. Då var i och för sig kvällarna ljusa så det var lättare att vistas utomhus och gå ut och springa osv ... Sen började jag jobba kvällar, fem sex kvällar i början, så det blev nästan aldrig något tv tittande för min del. Om man ser på situationen nu så har vi faktiskt återskaffat Netflix - och jag är såååå lycklig över det. Jag har hela dagarna att göra vad jag vill så det är faktiskt rätt mysigt att kolla lite serier de mörka och kalla höstkvällarna. Bättre att kolla serier man verkligen gillar än att zappa bort kvällen. Just nu är det mycket New Girl :) Fick lite tips på bra serier, och de flesta av de finns faktiskt på Netflix (vi sa upp Netflix tidigare i år för Erik blev irriterad över att de tog bort en stor del av sitt filmutbud.) så ser fram emot en härligt tv höst och vinter ;)

6 kommentarer:

  1. Ja, jag håller verkligen med om att det kan gå mycket upp och ned med humöret. Men man kan som sagt inte alltid vara på topp. Kanske därför man ibland kan känna sådant lyckorus också i och med att man vet hur det är att känna sig det motsatta. Du det här med tv håller jag fullkomligt med om. Vi sa upp vår Cable för att vi bara satt här och zappade fram och tillbaka och missade många kvällar till evigt slötittande. Men jag skulle aldrig kunna ha sagt upp Netflix. Det tittar vi på varje dag :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Livet går inte alltid som på räls, och även om man är positiv så kan man känna frustration ibland ;) Vi har aldrig haft kabel tv i USA, det är lätt att slö titta - utbudet är gigantiskt! ochen del är skit :)
      hehehe, gillar som sagt också netflix och är glad att Erik tog sitt förstånd till fånga :)

      Radera
  2. Jag verkligen älskar netflix....men så är det det där med att jag faktiskt egentligen inte alls har tid....alltså verkligen inte tid alls. Men så blir jag så beroende av tv serier, och intalar mig att jag kan göra två saker på samma gång, alltså kolla på tv serier och läsa tunga artiklar....funkar inte riktigt. Så njut du av att bara slappa på kvällarna, skulle jag också vilja :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hehehe, jag vet serier kan vara beroendeframkallande och Netflix har jättebra utbud! Läsa och kolla på serer samtidigt är lite knepigt,,, du kanske kan ta en timmes läsande och en timmes tittande eller något ;) Jag ska försöka njuta ;)

      Radera
  3. Wiho vad kul att ni är med Netflix igen :) Det är allt man behöver - vi kommer aldrig skaffa vanliga TV-kanaler, det är alldeles för mycket skräp på dom. Men Netflix, ja det är bra grejer det!

    Ja att vara på topp hela tiden är nog omöjligt, om man inte går på crack eller något. Det är nog bara mänskligt att ha sina svackor :)

    KRAM

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hahaha, ledsen att göra dig besviken, men jag tror till och med de som går på crack har sina svackor! Däremot har jag hört att heroin ska vara grejjor, men vågar inte prova ;) Ja Netflix är faktiskt fantastiskt! Kram

      Radera