tisdag 8 oktober 2013

Myror i brallan

Ända sedan vi kom tillbaka så till Michigan så har jag haft en känsla av att det kryper i kroppen och huvudet fullt av tankar. Känner en viss stress över att  ha ännu mer tid att ta tillvara på och planera hahaha :) Köpte faktiskt en anteckningsbok så att jag kan skriva ner vad jag gör och även planera, strukturera och sätta upp mål för varje dag. Vill inte att tiden bara ska rinna iväg. Känner samtidigt att jag måste landa och vara mer i nuet. (Har faktiskt blivit riktigt bra på det, men är lite tillfälligt off key) Känns lite som en matta som ryckts undan så jag tappat balansen en aning, får börja meditera eller börja på yoga helt enkelt :)

Annars har en stor del av dagen tillbringats med att shoppa. Mest mat faktiskt, kylen bestod endast av morötter, lök, ägg och ett par öl så det var hög tid :) Passade på springa in i min favvoaffär Homegoods och ett par ställen som säljer second hand. Var in på en finare "vintage" klädaffär som påstod att de bara säljer kvalitetsmärken. Och vad hittade jag där om inte ett par begagnade Gina Tricot tröjor för 20 dollar styck! Lite kul att hitta svenska slit och släng i en vintagebutik!

Har också börjat acceptera Eriks nya look efter en del vilda protester från min sida. Tydligen så är hans nya jobb, aka Ford, ganska strikta med hur man ser ut och Erik påstår att han måste vara slätrakad. Tyvärr ser han ut som en barnrumpa utan skäggstubb, och jag har inte gjort någon hemlighet av att jag föredrar honom i den looken han hade innan Ford. Fördelen är att han är len och mer pussvänlig :) Men endå... Fattar inte det här med att amerikanerna ska lägga sig i hur man ser ut på jobbet. Visst, du ska ha kostymbyxor, skjorta och inget ansiktshår, men sen att ha för korta byxor och riktigt bylsiga och fula kläder är okay ?!?!  Och det där med att man inte får ha jeans kommer jag aldrig att fatta :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar